Kötőszó

Evangélikus közéleti blog

Böjt másként - Hedonizmus

Bartha István, a balassagyarmati evangélikus gyülekezet lelkészének vallomása.

Fiatal koromban sokat böjtöltem. Heti egy böjti napot legalább, de volt, hogy kettőt is tartottam. Ilyenkor semmit nem ettem, csak vizet ittam. Templomok csendjébe húzódtam elmélkedni, imádkozni. Vagy sétáltam, kirándultam, nézelődtem. Volt, hogy egy szuszra végigolvastam valamelyik bibliai könyvet, vagy akár egymás után többet is. Legkedvesebb részek voltak: Mózes első könyve, János evangéliuma, a Zsoltárok, a Prédikátor könyve, vagy Pál levelei.

Jó ideje már, hogy elköteleztem magam a hedonizmus mellett. Ez persze úgy értendő, hogy a felnőtt életben egyre több kötelezettség terhelődik rám, emiatt aztán a böjtölés, mármint az ilyen-olyan önmegtartóztatás egyre kevésbé szabad választás kérdése.

A Biblia olvasása, tanulmányozása, az imádkozás, az elmélkedés viszont a mindennapjaim rutinjává lettek. Kirándulni, sétálni, csendes helyekre visszahúzódni egyre kevesebb az időm.

A pörgésben igyekszem időt szakítani a kikapcsolódásra, pihenésre. Néha a puszta túlélés a tét. De tény, hogy a heti rendszeres böjtölést már nem gyakorlom. Törekszem viszont arra, hogy minden nap legyen egy órácska, amikor lepihenek. Ilyenkor a telefonomat is kikapcsolom. Hétköznap a délelőtti áhítat, a hivatali nyüzsgés után, és a délutáni hittanok, bibliaórák előtt. Vasárnap pedig az öt istentisztelet között valamikor.

Egy ilyen vasárnapi szendergés közben dörömbölésre ébredtem. Először nem akartam elhinni, hogy ez a mi ajtónkon történik. Mivel azonban egyre türelmetlenebbül ismétlődött, végül kimentem ajtót nyitni. Felszívtam magam, hogy megfelelően eligazíthassam az illetőt. Haragom azonban hamar lecsillapodott. Egy könnyes szemű fiatalember állt kint...

A történet folytatása, és a teljes szöveg az evangelikus.hu-n olvasható el.

A bejegyzés trackback címe:

https://kotoszo.blog.hu/api/trackback/id/tr48420944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KötőSzó

Társadalom és egyház, kereszténység és közélet, Krisztus és a 21. század. A világ (nem csak) lutheránus szemmel. Kötőszó – rákérdez, következtet, összekapcsol.

Partnereink

277475082_307565714663340_7779758509309856492_n.png
mevelet1516.png

 

Közösségünk a Facebookon

süti beállítások módosítása