Kötőszó

Evangélikus közéleti blog

Mi összetartozunk

Nem volt ünnep, egyszerű hétköznap csupán. Ott álltak a konyhában egymást átölelve. Nem vették észre, hogy titkon figyelem őket. Apám és anyám. Nem fértem közéjük. Volt egy kis irigység bennem. Van köztük valami, amiből én kimaradok. Egy titkos szövetség, amelynek én nem vagyok része. 

Szerző: Baranyayné Rohn Erzsébet

matthew-bennett-78htqvjyms4-unsplash.jpg

Szívem mélyén azóta is őrzöm ezt a meglesett pillanatot. Ma már tudom, az az irigyelt, titkos szövetség, mely kettejüket összekötötte, teremtette meg az én boldog gyermekkoromat. Az ő szoros összetartozásuk adta nekem a hétköznapok biztonságát és az ünnepnapok szépségét. Nem kellett félnem attól, hogy egyedül maradok, hogy becsapnak, és kamaszfejjel választásra kényszerítenek. Igazi fészek volt a mi otthonunk.

Amikor néhány éve láttam megöregedett, csoszogó anyámat és apámat kézen fogva sétálni, megdöbbentem. Úgy, mint gyerekkoromban, ismét csak irigykedve néztem őket. Még mindig? Ennyi év után is? Aztán hirtelen megnyugodtam, amíg ők ott vannak egymásnak, addig nem kell félnem.

A felnőtt gyerekeimre gondolok. Szeretném megkérdezni tőlük, hogy biztonságban érezték-e magukat velünk? Mire gondoltak, amikor mi kiabáltunk, veszekedtünk egymással? Féltek? Vajon hallották-e a bocsánatkérő szavunkat is? Ott volt-e észrevehetően a biztonságot adó láng a szemünkben, amikor nekik szükségük volt rá?

Szeretném, ha egyszer meglesnének bennünket, ahogy sétálunk az utcán, hogy megnyugodhassanak: minden rendben van. Miattunk ne aggódjanak. S szeretném, nagyon szeretném, ha egyszer őket is látnák majd a gyerekeik görnyedten, csoszogva, összetartozva.

Az írás eredetileg megjelent a Bölcs szív: 50+ meditáció és imádság című kötetben (szerk. Szabó Lajos, Luther Kiadó, Budapest, 2014).

A bejegyzés trackback címe:

https://kotoszo.blog.hu/api/trackback/id/tr9415215486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KötőSzó

Társadalom és egyház, kereszténység és közélet, Krisztus és a 21. század. A világ (nem csak) lutheránus szemmel. Kötőszó – rákérdez, következtet, összekapcsol.

Partnereink

277475082_307565714663340_7779758509309856492_n.png
mevelet1516.png

 

Közösségünk a Facebookon

süti beállítások módosítása