Kötőszó

Evangélikus közéleti blog

Volt Jézusnak humora?

Kövesdi Miklós Gábor sikeres szerző, élvonalbeli produkciókban dolgozik, de harsány nevetés fogadja poénjait lelkészkonferenciákon, egyházi rendezvényeken is.  Az evangélikus stand up-os elárulta, mit gondol a keresztény viccekről vagy épp Jézus humoráról. 

 Forrás: evangélikus.hu | Szerző: Stifner-Kőháti Dorottyakovesdi2.jpg

Tehetsége révén rögtön bekerült a legnagyobbak közé. Rádiókabaré, Humorfesztivál, Fábry-show… Hogy emlékszik vissza a kezdeti időkre?

Az első komolyabb lépés Forgács Gábor színművésszel való találkozásom volt, akinek megtetszettek a kis jeleneteim. A megboldogult Szív Tv-n debütáltam éppen húsz éve, a Humorforgácsok című műsorban. Sajnos nagy jövője ennek nem volt, de önbizalmat merítettem belőle. 1998-ban volt a Humorfesztivál, az ott elért eredményem volt a belépő a továbbiakhoz, eljutottam a döntőig.

Sőt meg is nyerte!

Igen, pontosabban, az egyik nyertese voltam. A Rádiókabaréban aztán megismertem a szakma legnagyobbjait, így a színészeket is. Aminek nagyon örülök, hogy egy klubrádiós kabarésorozat révén Gálvölgyi Jánossal és a már elhunyt Bajor Imrével is jó munkakapcsolatba kerülhettem.

Sok jó poént, papi viccet hallani, de nagyon érzékenyen kell kezelni a hitélettel összefüggő dolgokat. Magyarul: tudni kell, miből nem szabad viccet csinálni. Milyen az egyházi, illetve a keresztény humor?

A kollégák néha szoktak vallási poénokat mondani, de csínján bánnak vele, mert félnek. Az én megközelítésem azért más, mert hívő evangélikus vagyok. Emiatt érdekelnek a témák, és sok mindent eleve vallási oldalról közelítek meg. A Biblia számomra olyan alkotás, amelyet erkölcsi alapként sok nem hívő is elfogad. Akár a mózesi törvényekre, akár Jézus tanításaira gondolunk. Gondoltam egyet, és a vallási ihletésű anyagaimat összegyűjtöttem egy estbe. Ez lett a Játszd újra, Noé! című műsor.

Jézus humoráról mit mondana?

Jézus rengeteg humorral volt megáldva, bár ezt vicces így mondani, hiszen ő isteni személy, és hát a humort is Isten teremtette. Van, aki szerint az ember is egy nagy vicc… Jézus humora ugyanakkor szeretetteljes humor. Ő sosem bántott, nem alázott meg senkit. Az a humor sosem jó, amelyik lefelé mutat! Az a jó, amelyik fölfelé mutat, vagy úgy mutat másokra, hogy magamra mutatok: én, mi ilyenek vagyunk. Jézus annak is példája, hogy hogyan kell helyesen humorizálni. És isteni humora van!

Mivel készül a Föld Sója  Közép-Európai Keresztény Találkozóra?

A már említett Játszd újra, Noé!-t azért választottam, mert ezt felekezeti hovatartozástól, világnézettől és nemzetiségtől függetlenül lehet élvezni, a visszajelzések ezt igazolták.

A Szélrózsa is közeledik…

Ott pedig az új műsorommal fogok debütálni, az lesz a címe, hogy Csak az első ötszáz év nehéz. Na, ezen a címen egy evangélikus máris nevet, más közegben meg kell magyarázni. Ez a műsorom talán bensőségesebb, nekünk szólóbb lesz. Talán ez most megengedhető, de ez sem lesz kirekesztő.

Olvassa el a Kövesdi Miklós Gáborral készült teljes interjút az evangélikus.hu-n!

A bejegyzés trackback címe:

https://kotoszo.blog.hu/api/trackback/id/tr678865898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KötőSzó

Társadalom és egyház, kereszténység és közélet, Krisztus és a 21. század. A világ (nem csak) lutheránus szemmel. Kötőszó – rákérdez, következtet, összekapcsol.

Partnereink

277475082_307565714663340_7779758509309856492_n.png
mevelet1516.png

 

Közösségünk a Facebookon

süti beállítások módosítása