Evangélikus Közéleti Blog

KötőSzó

Mi pünkösd lényege? Mi az igazság?

2018. május 20. - KötőSzó

Neked mit jelent pünkösd? Munkaszüneti nap, hosszú hétvége… És mi a lényege? Vagy az ünnepnek lényeg sem kell, elég, ha csak nem kell menni dolgozni vagy iskolába? Erre keressük a választ.

Szöveg: Farkas Ervin evangélikus lelkész, Lovászpatona

ea183fdb6cf28f34d95041c1d2147d38.jpg

„Nem hatalommal és nem erőszakkal, hanem az én lelkemmel! – mondja a Seregek Ura.” (Zak 4,6)

Ezer évekkel ezelőtt született egy döntés, mely érted és értem történt. Úgy döntött az Isten, hogy nem akar téged és engem (minket!) távol tudni magától, így értünk emberré lesz, meghal és feltámad. A karácsony–húsvét ünneptengely többnyire mindenkinek megvan. Pünkösd – szerény lelkészi tapasztalataim alapján – már egy kicsit kevésbé ismert ünnep. Pedig – ismét szerintem – csöppet sem jelentéktelenebb. Sőt!

Pilátus még azt kérdezi, mi az igazság. Gondoltál már úgy a pünkösdre, hogy itt megjön a válasz?!

Szoktuk az egyház születésnapjának hívni, és ez igaz.

Beszélünk lángnyelvekről és nyelveken szóló tanítványokról, s ezek is mind lényeges dolgok. De pünkösdkor az Igazság Lelke jött és jön közénk, és elmondja, mi az Igazság.

Az Igazság, hogy a hitünk alapja Krisztus. Hogy az örök élet kapuja a kereszt és az üres sír. Az igazság, hogy Isten irgalmára és kegyelmére szorulunk, de az Isten nem is tagadja meg ezeket tőlünk! Az igazság, hogy az ember csak az Igazság morzsáit ismeri, Isten viszont mélységében a morzsányi embert!

Az Igazság, hogy az Isten magának akar téged, de ezt nem hatalmára hivatkozva vagy erőszakkal tolja le a torkodon! „Csak” megszólít: „Kövess engem!”

Szólít, ahogy Jézus szólította a halászokat, vámszedőket, bűnösöket. Szólít a pünkösdi oltár gyertyáiban, az énekekben, abban, amikor mélyre esel, és mégis felállsz! Szólít az utolsó utáni mély levegőben. Szólít a magányban és szólít a közösségben. De nem recsegnek és ropognak közben a falak. Mert nem lenyűgözni akar vagy megnyerni magának. Hitet ad. Táplálja is a hited, ha hagyod… De soha nem veszi el tőled a lépés jogát.

Léphetsz a megszólítás nyomán hozzá, vagy léphetsz a megszólítástól megriadva, rémülve, feldühödve tőle el.

De az Igazság, hogy csak benne csendesül el a szíved!

 „Nem hatalommal és nem erőszakkal, hanem az én lelkemmel! – mondja a Seregek Ura.”

A bejegyzés trackback címe:

https://kotoszo.blog.hu/api/trackback/id/tr1413977420

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ateizmus mint tagadásvallás képekben 2018.05.22. 12:59:27

  Isten = gyűjtőfogalom 1. emberek által teremtett fő mítoszlények 2. egy kényszerképzet                                                                 ...

Trackback: Erkölcstelen kereszténység 2018.05.22. 10:09:46

A judeo-kereszténység erkölcsi elítélésének alapjai: 1. Amennyiben a bibliai judeo-keresztény Isten, azaz  JHVH - Jáhve (JHVH = Jáhve = Jehovah = Jehova = Adonáj = Elochim = Eloah = Elohim = Necach Izrael ... ) meghalt Jézusként, akkor végül i...

Trackback: Kik is a valódi sátánhívők? 2018.05.22. 10:08:22

Azok, akiknek a Sátán egy mese, vagy mítosz alak, vagy azok, akik éltetik a mítoszát, meséjét? Ugye milyen mulatságos, hogy tudományos szempontból a keresztények tekinthetők sátánhívőknek.  Azt már régen tudjuk, hogy a keresztényeknek hinni kell a Sát...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gracious 2018.05.21. 12:10:15

A jelentését, eredetét sajnos nem magyarázza el a cikk.

rasztaszív 2018.05.21. 12:34:16

@Gracious: viszont minden jól betanult agymosó panel ott van a helyén.mondhatni,a lényeg mégis megvan.

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.21. 14:12:34

A pünkösd lényege: sátánisták tombolnak Krisztus ellen.

Lásd, az argentín vatikáni celeb ismételt gyalázkodását, melyben emelt erővel áll ki a homoszex perverzió mellett.

BéLóg 2018.05.21. 14:57:13

@Gracious: A Pünkösd a görök PENTEKOST azaz ötven szóból ered. Az ötven (-es számnak) a zsidóknál is nagy jelentősége volt (ezt most kihagyom), amiről a Mózes öt könyvében lehet olvasni.
A Föltámadás utáni ötvenedik napon áradt ki a Szent Szellem (magyarul Szent Léleknek nevezzük) az Apostolokra, akik így megerősítést nyertek az Örömhír ("Euangelion") szóval az evangélium hirdetésére.

Ezt követően széledtek szét ki-ki más területre, azaz "a világ végső határáig". legmesszebb Hitetlen Tamás jutott, ő Indiát térítette meg Madrasból kiindulva, ezért ő a keresztény India Apostola és védőszentje.

jandera 2018.05.21. 15:29:50

@BéLóg: "A Föltámadás utáni ötvenedik napon áradt ki a Szent Szellem (magyarul Szent Léleknek nevezzük)"
És az mi a fitty???
@maxval birca szürke balkáni proletár: "sátánisták tombolnak Krisztus ellen"
A szűrke többség illemből Krisztust tiszteli, sátán meg nincs. Érted? SÁTÁN NINCS!
Egyébként a te lelki perverziódat miért kell naponta etetni? Vagy ez lenne a sátán???

agarik 2018.05.21. 16:36:27

Isten nem létezik.
Államilag nem lehet egyházi tartalmú ünnepet tartani.
Ha pedig hangokat hallasz a fejedben, fordulj orvoshoz!

$pi$ 2018.05.21. 16:46:58

@BéLóg: "Hitetlen Tamás jutott, ő Indiát térítette meg Madrasból "

Kár, hogy indiában nem is hallottak róla. Szóval megint egy nagy kamu.

5perc 2018.05.21. 18:17:28

@agarik:
Pedig lehet, csak pofátlanság.

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.21. 18:40:55

@agarik:

"Államilag nem lehet egyházi tartalmú ünnepet tartani."

Nincs is tartva.

Leooo 2018.05.21. 19:12:53

@maxval birca szürke balkáni proletár: Bammeg birka, ezen az ünnepen se ment más neked, mint a csontig benyalás az álkeresztények szűkölő csapatának ánuszgyűrűjébe. Szerinted miért is pont az a római Pápa, aki...? (Segítek : mivel a konklávéban a bíborosok többsége úgy döntött, hogy 'Habemus Papam' és bizony pont ő!) Aztán pont neked van a kiváltságos helyzeted - patkányzsóti 'megtisztelő' társaságában -, hogy kinyilatkoztass bármit is róla kéretlenül... Tudod: 'kéretlen kódisnak' hengeres ménalkatrész a járandósága! Szánalmas vagy, de tényleg...

mikocami 2018.05.21. 19:45:14

Pontosan az a lényeg,hogy nem kell iskolába és dolgozni menni,a fizetés ugyanúgy jár.
Ez az ünnep a katolikus egyház félrevezető,hagyományokon - sőt a saját demagógiáján alapul.Ha ismernék és pontosan tanítanák a Bibliát,tudnák,hogy Jézussal együtt a mózesi törvények,az írástudók,farizeusok hagyományai is meghaltak.
Az ő tanításuk szerin i.sz.33 pünkösdjén alakult meg a katolikus egyház.Ez akkora baromság,mint Vatikán!

agarik 2018.05.21. 21:30:17

@maxval birca szürke balkáni proletár: Erre mondom én: akkor mondja meg valaki mit ünnepel az állam pünkösdkor.

Nem érdekel mi volt régen az ünnep, az érdekel, ma, mint állami rendezvény micsoda.

@mikocami: kegyed meg egy marha. Jézus megerősítette a mózesi törvényeket. Azokból egy vessző el nem hagyható, azonnal áldozzatok fel egy marhát és a nők menstruáláskor takarodjanak ki a városból!

Alick 2018.05.21. 21:38:02

A Pünkösd azért lehetne a legjelentősebb egyházi ünnep, mert a magasabb ihletettség beteljesedését, a félelem legyőzését és a kiállást jelenti.

Alick 2018.05.21. 21:42:56

@agarik: "Azokból egy vessző el nem hagyható"

Ez igazából elhatárolódást fejez ki, hogy bármit is saját jogon, írásos formában kifejezzen, hozzátegyen vagy eltöröljön.... hogy utána a farizeusok azon vitatkozzanak, értelmezésben hogyan is lesz előnyös nekik. Merthogy a kanonizált írásokra való hivatkozásnak a mai napig is ez az érdekharc-teológia lett a vége...

agarik 2018.05.21. 22:02:57

@Alick: Nem kell teológia. A dolog egyszerű:
- a melegeket meg kell ölni
- a hitetleneket meg kell ölni
- az engedetlen gyerekeket meg kell ölni
- a varázsló asszonyokat meg kell ölni
- aki kagylót, rákot eszik, meg kell ölni
- aki faragott/öntött istent csinál, meg kell ölni
- aki megöl valakit, meg kell ölni
- aki szombaton bármit csinál meg kell ölni
- az a biztos ha mindenkit megölünk, kivéve a szűz kislány hadifoglyokat, akiket meg*r*sz*k*lunk.

Legalábbis ezt mondja a Biblia. Szerintem ennek kell társadalmunk alapjának lenni.

morph on deer 2018.05.21. 22:58:29

@jandera:
“a Szent Szellem (magyarul Szent Léleknek nevezzük)"
És az mi a fitty???

Már nem emlékszel?
“Kísértet járta be Európát, a kommunizmus kísértete!”
Mert az úgy történt, hogy Alladin addig-addig csesztette Iljics lámpácskáit, míg szellemtett egyet, és megjelent a pünkösdi dzsinn, a kommunizmus kísértete, és így szólt: mit kívánsz ó hatalmas gazdám, ha már így kiszidoloztál, kísérjelek tán el Felcsútra, hogy megvilágodhasson akinek megadatott Tiborczék mécseskéje..?
- Ó, de kedves egy szellemtés vagy, mondta Aladdin, de neked most az a dolgod, hogy a kommunizmus kísértete légy!
- Na de Pünkösdkor? Hát hogy veszi ki az magát, most komolyan!
-Na jól van, legyen zombi-apokalipszis, amikor a holtak föltámadnak és mászkálnak össze vissza!
- Kíváló ötlet, mondta a dzinn, és hozzáfogott.

Legutóbb Csepelen látták...

morph on deer 2018.05.21. 23:08:40

@agarik:
“- aki szombaton bármit csinál meg kell ölni”

Eddig ez a legjobb! Mert aki aztán negöli azt a valakit aki csinált valamit/bármit szombaton, ezek után szintén megölendő lesz, hiszen csinált valamit szombaton: ölt! Ezért aztán neki is vége, és így tovább, amíg egy is mozdul.

Én mondom, ez egy nagyon praktikus ötlet:)

laci_52 2018.05.21. 23:16:34

Nagyon jó cikk, gratulálok a szerzőnek!

Pünkösd ünnepe valóban kicsit háttérbe szorul karácsony és húsvét mögött, melyek konkrét eseményekhez kapcsolódnak: Jézus születése illetve feltámadása. Ezekhez képest pünkösd - a Szentlélek eljövetele - kevésbé kézzel fogható esemény. Aki hívő keresztény, mégis érzi ennek az ünnepnek a jelentőségét, elég csak arra gondolni, hányan voltak a csíksomlyói misén!

enipeni 2018.05.22. 02:59:48

nincs hagyomanyos etkezes, unnepi ritus semmi. igy nehez.

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.22. 05:22:58

@agarik:

Nem ünnepel semmit az állam, hanem szimplán elismer egy népi ünnepet.

nu pagagyí 2018.05.22. 05:48:01

@maxval birca szürke balkáni proletár: Ez nem népi ünnep, csak az egyház ünnepelteti magát, hogy állami segédlettel szedheti a dézsmát a behülyített emberektől.

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.22. 05:56:01

@nu pagagyí:

De, népi ünnep. Mint a Karácsony.

Hogy jön ide a dézsma? Mo-on nincs kötelező egyházi adó 150 éve.

n3spr3ss0 2018.05.22. 08:52:42

Újabb indok a nemzeti lógásra,munkakerülésre.

zizi77 2018.05.22. 09:18:48

@laci_52: aki vallásos az tudja, miért fontos Pünkösd, az egyszeri embernek viszont azért megfoghatatlan, mert ilyenkor nincs pénzköltés, ajándékozás, max a 2 nap zárvatartás miatt akarnak néhányan éhenhalni.
Azért meg lehet nézni, hogy pl a németeknél hány egyházi ünnep munkaszüneti nap, mégse omlott még össze a gazdaságuk.

agarik 2018.05.22. 09:29:44

@maxval birca szürke balkáni proletár: Nem teheti, mert az úgy kivételezés. Vagy elismer egy sátánista, buddhista, xenuista (szcientológus), miegyéb ünnepet IS (beleértve egy ateistáknak adott ünnepnapot), vagy kénytelen letenni a vallással való érintkezésről.

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.22. 09:31:38

@agarik:

Mivel Mo-on csak a kereszténység a jelentős elterjedtségű vallás, így az állam annak hagyományához igazodik. Ha lenne mondjuk 10 % budhista vagy zsidó is, akkor lenne olyan állami ünnep is.

Iván Gábor IGe · http://egely-wheel-egely-kerek.blog.hu/ 2018.05.22. 10:03:52

Kiszínezett Jézus - Ünnepeljük?
2009. április 09. - IGe • Szerkesztés...

Mohamed, Buddha, Konfuce léteztek, Jézus kitalált. Amíg számos más vallás, alapítója egyértelműen létezett, személyük történelmi tényszerűség, Jézus élettörténetét úgy lopkodták és ollózták össze korábbi korok vallásaiból és mítoszaiból. Mint történelmi

személy, létezése nem bizonyítható, az viszont igen, hogy nagyon sok történelem hamisítás történt e miatt, mert próbálták utólag történelmi személlyé tenni. Gondolj csak bele: Az adott kor előtt 400-500 évvel élt élt görög filozófusok és tudósokról mennyi és milyen hiteles adatok vannak. Ezért Jézus születését, feltámadását, körülmetélését ünnepelni eléggé morbid és vicces dolog. Semmivel sem különb, mintha ezt Micimackóval tennénk. Mert mi tesszük is:-) Sőt ugyebár Hófehérke, vagy Csipkerózsika tényleg fel is támadt:-)

Iván Gábor IGe · http://egely-wheel-egely-kerek.blog.hu/ 2018.05.22. 10:06:06

@maxval birca szürke balkáni proletár:

A bibliai Isten és Sátán egy és ugyanaz.

Hiszen a Sátán Isten elméjének meghasadása. A lény ugyanaz, csak éppen egyszer ennek másszor meg másnak hiszi magát. Ez magyarázat a biblia önellentmondásaira és a bibliai Isten tömeggyilkosságaira, a nagy-nagy állítólagos szeretet mellett.

A fenti érv levezetése röviden;

I. A biblia szerint Isten előtt nem volt Sátán

II. A Sátánt Isten teremtette a biblia szerint

III. A bibliai Isten akármilyen mindenható, állítólag a Sátánt nem tudja legyőzni. Ez csak akkor lehetséges logikailag ha a Sátán Önmagában rejlik, hiszen csak önmagát lehet képtelen legyőzni. Különben egy csettintéssel kinyírhatná a Sátánt

IV. Az elmélet magyarázatot ad a SátánIsten tömeggyilkosságaira és rémtetteire is.

ismeretlen szerzőtől: "Nem vagyok teista sem ateista. (sem magyar tanár:D) Egyszerűen csak van egy (nem biztos, hogy olyan egyszerű) kérdésem:

iSTeN (=) SáTáN

bővebben:
vilagnezet.blog.hu/2007/11/26/a_bibliai_isten_es_satan_egy_es_ugyanaz

IGe. 2018.05.22. 10:10:45

@Alick:

A judeo-kereszténység erkölcsi elítélésének alapjai:

1. Amennyiben a bibliai judeo-keresztény Isten, azaz JHVH - Jáhve (JHVH = Jáhve = Jehovah = Jehova = Adonáj = Elochim = Eloah = Elohim = Necach Izrael ... ) meghalt Jézusként, akkor végül is ez nem más, mint egy cirkuszi mutatvány. Mártíromságnak beállított öngyilkosság. - Erkölcsileg elítélendő.

2. Amennyiben a fiát ölte meg, vagy feláldozta, akkor meg primitív barbár gyerekgyilkosság. - Erkölcsileg elítélendő

3. A judeo-keresztényeket a saját Istenük állítólag megváltotta a bűntől, akkor fura, hogy miért maradtak éppen ők a mai napig is bűnösök? Ez egy átverés és nem tanítás. - Erkölcsileg elítélendő.

4. Jézus csak sokkal régebbi korok vallásaiból és mítoszaiból összekoppintott mítoszfigura. Tehát nem tanított semmit sem. Így a története csak egy primitív, plagizált ókori sci-fi, vagy szappanopera. - Erkölcsileg elvetendő.

5. A judeo-kereszténység végső célja az utolsó ítélet. Aminek a lényege az, hogy egy halott, nevezzük ZombiJézusnak, másodszor is feltámad és akik imádják őt azoknak kánaán, azok akik nem imádják őt azokra halál és szörnyűségek várnak. - Erkölcsileg elítélendő.

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.22. 10:17:02

@Iván Gábor IGe:

Sátán a szabad akarat eredménye, s nem Isten teremtménye.

zizi77 2018.05.22. 11:01:36

@Iván Gábor IGe: Isten szabad akarattal ruházta fel a teremtményeit, köztük Sátánt is, aki szembefordult vele. Nincs ebben semmi ellentmondás. Annyit viszont valószínűleg igaz, hogy ahhoz, hogy Isten jóságát ismerjük, szükségszerűen léteznie kell a gonoszságnak is, hogy különbséget tudjunk tenni, és szabadon tudjunk dönteni. Az más kérdés, hogy Sátán igencsak manipulálja az emberek gondolkodását, kezdve azzal, hogy elhiteti az emberekkel, hogy egyenrangúak Istennel, és majd ők eldöntik, mi hogyan legyen. Ebbe bukott bele eredendően Éva is.

IGe. 2018.05.22. 11:59:21

@zizi77:

Isten = gyűjtőfogalom
1. emberek által teremtett fő mítoszlények
2. egy kényszerképzet

Ja hogy te Isten alatt egy zsidó harmadolt istenkét értesz, esetleg annak apukáját Jahvét azon nem lehet segíteni.

kommentes nikk 2018.05.22. 12:04:23

@maxval birca szürke balkáni proletár: pedig logikus, amit mond. Ha a Sátán külön entitás, Isten pedig a végtelen hatalom birtokosa, utóbbi miért nem pöcköli ki előbbit az univerzumból egyetlen mozdulattal? Ha legyőzhetné, de nem teszi, akkor tök genyó. Ha nem tudja legyőzni, akkor meg nem mindenható, csak egy csaló.

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.22. 12:07:08

@kommentes nikk:

Sátán külön entitás abban az értelemben, ahogy az ember is az. De nem abszolút értelemben, azaz nem örökké létezett entitás.

Isten azért nem semmisíti meg Sátánt, amiért az embert sem kényszeríti a jóra.

Isten célja ugyanis a jó elérése a teremtményei által azok szabad akarat alapján. Ha nem így lenne, szabad lények helyett robotokat teremtett volna.

zizi77 2018.05.22. 12:23:47

@IGe.: Nem kötelező hinni benne, ezt is jelenti a szabad akarat.

IGe. 2018.05.22. 12:29:04

@zizi77:

Nehéz is lenne Isten választani, hiszen több mint tízezret teremtett belőlük az emberiség.
Egyébként nekem Zeusz a kedvencem.

zizi77 2018.05.22. 12:32:32

@kommentes nikk: Bircának /most/ tökéletesen igaza van. Isten mindenható, de nem kényszeríti rá az akaratát senkire, ez a lényege a szabad akaratnak. Természetesen nem engedi, hogy a Sátán teljesen átvegye a hatalmat, de ahhoz, hogy az emberek fel tudják mérni a jó és rossz közötti különbséget, és választani tudjanak nem pusztíthatja el a saját maga által teremtett és ugyancsak szabad akarattal felruházott teremtményét. Az igaz út sokkal nehezebb, főleg, hogy a Sátán a rossz utat igencsak vonzóvá teszi, és sokan megbotlanak rajta. Sőt, igen kevesen nem, de Isten megbocsájtó. Legalábbis legtöbben ebben reménykedünk. :)

zizi77 2018.05.22. 12:33:29

@IGe.: Kinek a pap, kinek a papné, ugyebár. :)

IGe. 2018.05.22. 12:35:02

@zizi77:
Az Autó meg nem püfög ki büdöset, mert csak egy gyűjtőfogalom, akárcsak az Isten.
Így Isten sem tesz semmit sem.

zizi77 2018.05.22. 12:35:28

@IGe.: Egyébként abban igazad van, hogy sok vallásnak ugyanaz az istene, csak máshogy hívják. A keresztény Isten/nagybetűvel, mert ez nem a foglalkozása, hanem a neve/, csak egy van.

IGe. 2018.05.22. 12:39:17

@zizi77:

Persze:-) Ne röhögtess!!!

Játék, Autó és Marha is csak egy van ....

IGe. 2018.05.22. 12:44:39

@zizi77:

Akkor ezek mik is?????

JHVH = Jáhve = Jehovah = Jehova = Adonáj = Elochim = Eloah = Elohim = Necach Izrael ...

zizi77 2018.05.22. 12:47:35

@IGe.: nem hinném, hogy ezek a kézzelfogható teremtmények párhuzamba hozhatók lennének a megfoghatatlan Istennel, de egy ateistának ezt gondolom hiába is magyarázom.
De ha így jobban tetszik. Valóban sok istent képzeltek el az emberek a történelem során. Köztük Zeuszt, Maeve-t, Jupitert, és Istent is. A keresztény istennek Isten a neve, és egy van belőle. Hogy ki miben hisz, már a szabad akarat kérdése.

IGe. 2018.05.22. 12:47:42

@zizi77:

Foglalkozása :-)))) bruhahahahahahahahahahaha :-)

isten egy foglalkozás :-)

Cipész
Színész
Csőszerelő

Csak egy van belőle és ezek nem foglalkozások???? :-)))))) Kábítást hagy a templomba ....

zizi77 2018.05.22. 12:50:32

Jáhve, vagy Jehova ugyanaz az isten, mint a keresztény Isten, csak a zsidók máshogy hívják, és más az elképzelésük a hozzá vezető útról, mert ők nem fogadják el Krisztus tanításait. Nem olyan bonyolult ez, már gyerekkorban is simán össze lehet rakni, csak neked jelent problémát, hogy isten nem feltétlenül egyenlő Istennel.

IGe. 2018.05.22. 12:54:10

A kereszténység egy hazugság. Ha továbbra is hazudoztok a számotok a nullához fog nemsokára közelíteni:

30%-al kevesebb keresztény 10 év alatt.

Az erősen kozmetikázott 2001 és 2011-es népszámlálási adatok szerint a római és görög katolikusok fogyása tíz év alatt 31 %, a reformátusoké 29 %, az evangélikusoké 30 %.

zizi77 2018.05.22. 12:54:14

@IGe.: írhattam volna foglalkozás helyett fajt vagy fogalmat is, mint mondjuk ember, a lényegen nem változtat, de neked sajnos nem jön át. Sajnálatos.

IGe. 2018.05.22. 12:55:24

@zizi77:
Ateista a jó Q. anyád kisújja, de nem én.

IGe. 2018.05.22. 12:57:06

Az ateizmus még a kereszténységnél is primitívebb vallás.

Ateizmus mint tagadásvallás képekben

vilagnezet.blog.hu/2017/12/04/ateizmus_mit_tagadasvallas_kepekben

zizi77 2018.05.22. 13:03:24

@IGe.: Az biztos, hogy manapság sikk lett a keresztényeket fikázni, így egyre kevesebben merik ezt felvállalni. Ahogy a kettőnk beszélgetéséből is kiderül, Te mindenáron be akarod bizonyítani, hogy Isten nem létezik és ezért az összes keresztény hülye, míg én azt írtam, hogy jogod van eldönteni, miben hiszel. A keresztény tanításokon kár pörögni, mert ha a fejed tetejére állsz, akkor is ezek lesznek a keresztény tanítások, maximum Te nem hiszel benne.
"A kereszténység egy hazugság. Ha továbbra is hazudoztok a számotok a nullához fog nemsokára közelíteni:"
Ezt nehéz értelmezni, mert ha szerinted ez mind hazugság, és ezen alapul a kereszténység, akkor ha megszűnik a "hazudozás", akkor megszűnik maga a kereszténység is.

zizi77 2018.05.22. 13:04:22

@IGe.: Igazad van, te Zeusz hívő vagy. :)

IGe. 2018.05.22. 13:07:41

@zizi77:

Mivel semmiben sem hiszek, mert a hit egy butaság, nem lehetek semmilyen hívő sem.
Tudni szeretek dolgokat. Amit meg nem tudok, abban bizakodom max.

A hit a tudatlanság a bizonytalanság szinonima szava.

Berelhetoreklamfelulet 2018.05.22. 13:08:05

Ha kinyitod kicsit a szemecskédet, az összes "ünnep" (kivéve karácsony-szilveszter) csak arról szól, hogy nem kell dolgozni/suliba menni az nap.

IGe. 2018.05.22. 13:11:04

@zizi77:

Bocsi, de te ennyire kényszerképzetes és figyelemhiányos vagy!!!!

Isten létezése tudományos tény!!!! Ezt állítom és bizonyítottam is.

Nem Isten létezésével volt a gond eddig sem, hanem a tudományos meghatározásával. Hiszen azt sem tudták mi van, vagy mi nincs. Továbbá nem az a fő probléma, hogy nincs Isten, hanem az ellenkezője, hogy túl sok van. Túl sokat Istent teremtettek eddig az emberek.

Nagyon sok hibás és cáfolható logikai istenérv után létrejött egy olyan amit eddig nem tudtak cáfolni, mert bizonyított. Isten = gyűjtőfogalom 1. emberek által teremtett fő mítoszlények 2. egy kényszerképzet // Tehát feltárásra került Isten tudományos meghatározása. Innét már felesleges benne hinni és tagadni is, hiszen létezése tudományos tény.

régebben több éven keresztül 1 millió forintod díj volt kirakva arra az esetre, ha valaki be tudja bizonyítani, hogy tévedek. Senki sem tudta.

istenteszt.blog.hu/

zizi77 2018.05.22. 13:15:00

@IGe.: Sz@r lehet neked! Az embereknek érzelmei is vannak, amik ugye megfoghatatlan dolgok, és a hit is ide tartozik. Attól még, hogy ettől függetlennek kiáltod ki magad, nem leszel különlegesebb.

IGe. 2018.05.22. 13:17:53

@zizi77:
A hitetlenség azaz a kételkedés sokkal erősebb és értelmesebb is.

Egyszerűen nem hiszem el amit nem akarok és működik.
Például nem hiszem el, hogy a judeokatolicizmus és annak ellenvallása ne lenne gyógyítható. Mert nem másak ezek mint gyógyítható kényszerképzetes betegségek.

Hitetlenség ereje - Közkincs és ingyen
vilagnezet.blog.hu/2009/04/20/hitetlenseg_ereje_a_titok

zizi77 2018.05.22. 13:19:31

@IGe.: Persze, hogy nem lehet tudományosan tagadni Isten létezését, ahogy bizonyítani sem. Vagy hiszed vagy nem.
Isten nem gyűjtőfogalom, isten a gyűjtőfogalom. Az első személynév, a második meg köznév.

IGe. 2018.05.22. 13:20:06

A P-DOX Semmiben Sem Hívő vallás alapítója is vagyok egyben ....
meg sok más vallásé és egyházé is.
Ide másolom a lényeget:

Hitetlenség ereje - Közkincs és ingyen
2009. április 20. - IGe

"Tanítottak valamit, éltünk egy kultúrában, mely szabályokat állított fel és idővel gondolkodásunk irányát befolyásolta. Nehéz ettől szabadulni. " A társadalmunk és a társadalmi szokásain belénk sulykolták, hogy a hitnek ereje van és a hitetlenség és a kritika is rossz dolog. Pedig ez egy téves dogma, legenda, mítosz vagy akár babonának is nevezhetném.

Hiszen a mai világunk vívmányait éppen a hitetlen embereknek köszönhetjük, akik nem hitték el, hogy valamit ne lehetne megvalósítani. Nem hittek az addig beléjük nevelt dogmákban, hanem túlléptek rajta. Vagy egyszerűen, ahogyan Albert Einstein írja:" Mindenki tudja,hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja."

Miért is erősebb a hitetlenség a hitnél, vezessük le matematikával:

1 x 1 = 1
(-1) x (-1) = 1

Tehát a semmiben sem hívés logikailag és érzelmileg ugyan azt adja ki, mintha valaki nagyon erősen hisz valamiben. Sőt az által még erősebb a hatása, hogy valamit alapból nem elhinni sokkal könnyebb, mint elhinni. Szöveggel:

hit: Edison elhiszi, hogy ő tudni fog villanykörtét gyártani.
hitetlenség: Edison nem hiszi el, hogy képtelenség lenne villanykörtét gyártani.

IGe. 2018.05.22. 13:21:25

@zizi77:

Hülyeséget állítasz, itt van rá a cáfolat:

Isten egyértelműen kívül fekszik a tudomány hatókörén?
istenteszt.blog.hu/2017/02/20/isten_egyertelmuen_kivul_fekszik_a_tudomany_hatokoren_837

zizi77 2018.05.22. 13:21:52

@IGe.: ez még mindig a Te magánvéleményed.
Viszont a saját blogodat reklámozni egy másik blogon finoman szólva is szánalmas. Bocs.

IGe. 2018.05.22. 13:22:15

@zizi77:

"Isten egyértelműen kívül fekszik a tudomány hatókörén
Nem lehet sem bizonyítani, sem cáfolni."

Mi is a fő gond ezzel a kijelentéssel, állítással? Ez ugyebár egy olyan állításnak kíván látszani, amely betartja a tudományos módszertant, azaz ezt egy tudományos és logikus állításnak kívánják egyesek beállítani. Ilyen állítást viszont - a tudományos módszertan szerint - csak pontosan definiált dologra lehet ugyebár tenni. Tehát ez azt jelenti, hogy az állítónak pontosan, tudományosan, és ellentmondás mentesen meg tudnia nekünk magyarázni, hogy mi is az általa használt "Isten" szó jelentése. Mire is tartja pontosan érvényesnek ezt az állítást? Tehát eljutottunk egy Gödel nevű gondolkodó nem kifordított, hanem helyes elméletének az értelmezéséhez. Mert ugyebár, ha az állítás igaz, akkor annak önmagára nézve is igaznak kellene lennie, de ha az így van, akkor az azt jelenti, hogy az állítás hamis.

Tehát ha egy krétai kijelenti, hogy minden krétai hazudik, abból a helyes megállapítás az, hogy egy rendszer nem igazolhatja és nem is cáfolhatja bizonyos esetekbe önmagát, mert ahhoz külső vizsgálat szükségeltetik. Tehát a biblia nem lesz attól igaz, mert az írja magáról, hogy minden szava igaz. Ezen elv alapján az "Isten egyértelműen kívül fekszik a tudomány hatókörén" állítás szintén egy ilyen körbezárt logikai elvet hozott létre. Tehát ezt az elvet, mint hibás dogmát nyugodtan elvethetjük. A körbezárt logika ugyan is nem tartozik az elismert tudományos módszertan, érvelés és bizonyítás elemei közzé.

zizi77 2018.05.22. 13:24:18

@IGe.: nagyon vigyázz, nehogy véletlenül kicsit is valamit elhiggy, mert összedől az egész világod, talán az univerzum is!

IGe. 2018.05.22. 13:24:19

@zizi77:

Az hogy már amit leírtam egyszer és sokszor nem ismétlem, hanem csak hivatkozást adok rá teljesen elfogadott dolog.

IGe. 2018.05.22. 13:25:11

@zizi77:
Tudni szoktam. Aztán ha a tudásom tévedés akkor kiigazítom jóra, vagy jobbra.

zizi77 2018.05.22. 13:28:20

Én azt gondolom túlságosan ráérsz. Szívesen vitatkoznék még veled, bár eredményre nem vezetne, de le kell fektetnem a legkisebbemet, így most elköszönök!
Szép délutánt!

Iván Gábor IGe · http://egely-wheel-egely-kerek.blog.hu/ 2018.05.22. 13:31:20

@zizi77:
Jó gyógyulást neked a kényszerképzeteidből.
Elindítottam a folyamatot.

MutánsJane 2018.05.22. 14:03:59

@zizi77:
"Az embereknek érzelmei is vannak, amik ugye megfoghatatlan dolgok"

Az érzelmek csak az önismerettel szinte egyáltalán nem bíró emberek számára megfoghatatlan dolgok. Aki viszont veszi a fáradságot és utánaolvas, majd önmegfigyel, az egy idő után hihetetlen dolgokra lesz képes a saját érzelmeinek a fokozatos irányítása alá vonásával. (Ami a legkevésbé sem az érzelmek elfojtását jelenti.)

Alick 2018.05.24. 14:00:27

@zizi77: Ez afféle népi teológia. A szabad akarat - mértéke, érvényesülése - egyrészt vitatható (szadduceusok vs farizeusok vagy katolikusok vs protestánsok), másrészt egy kisgyereknek (mint Éva a Tudás Fájáról való kóstolás ELŐTT) nincs számonkérhető döntési preferenciája abban, hogy a mosolygós cukrosbácsit visszautasítsa.
Erősen gyanítható, hogy ebben a sztoriban Isten volt a Sátán felbujtója (a Sátán funkciója szerint nem "gonosz", hanem a próbatételek funkcionáriusa, a Vádló), mert már ki akarta rúgni a jóléti Paradicsomban való élősködésből a hasonlatosságára teremtett gyerekeit.