5 ok, amiért keresztényként ott voltam a Pride-on

2017. július 17. - KötőSzó

Idén harmadszor vettem részt a Budapest Pride-on. A felvonulás biztos pont lett a nyárban, prioritást élvez sok más vonzó szünidős programmal szemben. Úgy érzem, ott kell lennem, együtt a barátaimmal, a többi felvonulóval, még ha nem is vagyok tagja szexuális kisebbségnek. Viszont keresztény vagyok − az LMBTQ közösséggel való szolidaritás, az egyenlőségbe vetett állampolgári meggyőződésem mellett a hitemből is magától értetődően következik. Az alábbiakban azt mutatom be, miért gondolom, hogy biblikus alapokon sokkal tovább mehetünk a Ferenc pápa által is képviselt ítélkezéstől való tartózkodásnál (Mt 7,1-5).

Szöveg: Lőrincz Borbála20155698_1622028017838411_8611449422943850660_n.jpg

1) „Az Isten szeretet.” (1Jn 4,8)

A Pride a szeretet ünnepe. Fontos az esemény politikai aspektusa is, a szexuális kisebbségek egyenlő jogaiért való kiállás, a társadalmi szolidaritás kifejezése, számomra a legerősebb üzenet mégis a szeretet. A homofóbia emberek közti szeretetkapcsolatokat ítél el, azok résztvevőit gyűlöli − szerintem nincs, ami távolabb állna Krisztus tanításától, mint ez. „Istent soha senki nem látta: ha szeretjük egymást, Isten lakik bennünk, és az ő szeretete lett teljessé bennünk” (1Jn 4,12). Meggyőződésem, hogy a szeretet ismerete, megélése által kerülhetünk a legközelebb az Örökkévaló titkaihoz. A szeretetre és a szeretet elfogadására való képesség minden áldások legnagyobbika. Szeretet és szeretet között pedig nincs különbség, csak hálát adhatunk érte.

2) „Az Isten képmására teremtette őt.” (1Móz 1,27)

A homofóbia nem azért különböztet meg és táplál gyűlöletet emberek ellen, amit tettek, hanem azért, amilyenek. Igaz – főként konzervatív vallásos körökben – létezik a „nem a bűnöst, a bűnt ítéljük el” retorikája, miszerint a fősodortól eltérő nemi vagy szexuális identitás önmagában nem, csak annak megélése jelent problémát. Fontos megérteni, hogy az LMBTQ kisebbségek tagjai számára egzisztenciális kérdésről van szó: hogy az ember kicsoda és kit szeret, nem választás kérdése; önazonosság nélkül nem lehet élni. Ennek az önazonosságnak a keresése mindannyiunk számára személyes ügy, amelynek során az ember ugyan kaphat külső segítséget, de valójában tökéletesen egyedül van benne − vagyis kettesben az Úristennel. Hiszem, hogy minden ember Isten képmására teremtetett, és ahogy a másikban rejtőző Isten-archoz a szeretetkapcsolatokon, úgy a bennünk elrejtetthez a magunk szeretetén, elfogadásán, vagyis az önazonosságon keresztül vezet az út. Ebben a keresésben pedig mindenkit megillet a teljes szabadság.

3) „Fogadjátok be egymást, ahogyan Krisztus is befogadott titeket Isten dicsőségére.” (Róm 15,7)

A Pride befogadó. A felvonulás idejére olyan teret szakít ki magának a tömeg a városból, ahol pár órára valóban mindenki önmaga lehet. Jönnek kamaszok, családok kisgyerekkel, kutyával, fogyatékkal élők, idősek, meleg, leszbikus és heteró párok, baráti társaságok, magyarok és külföldiek, cégek munkavállalói csapatosan, drag queen-ek, zsonglőrök, táncosok, zenészek − emberek. Mindenki mosolyog, senki nem türelmetlen, a jelenlévők egyszerűen csak örülnek egymásnak. Nem azzal vannak elfoglalva, hogy a másik hogy van felöltözve, ki kinek fogja a kezét, csak vidámak, mert együtt lehetnek. Ez több mint tolerancia: a Pride résztvevői nemcsak elfogadják egymást, hanem értékként tekintenek a sokféleségre. A más − az idegen − befogadása, egymás terhének hordozása (Gal 6,2), a szolidaritás mindig krisztusi tett. Különösen igaz ez akkor, ha a legkisebbekkel (Mt 25,40) tudunk közösséget vállalni, amely közösség persze sosem egyoldalú, leereszkedő, hanem kölcsönös befogadáson alapul.

19642432_1622028557838357_1983950224845160170_n.jpg

4) „Véded az árva és elnyomott ügyét, hogy ne hatalmaskodjék többé senki a földön.” (Zsolt 10,18)

Meggyőződésem, hogy ha komolyan vesszük, hogy Isten „az egész emberi nemzetséget is egy vérből teremtette” (ApCsel 17,26), akkor törekednünk kell arra, hogy már itt, a földön egyenlőséget biztosítsunk minden embernek, nemcsak személyes kapcsolatainkban, hanem a törvény előtt is. A Pride-on való részvétellel azt is üzenem, hogy az LMBTQ közösséghez tartozó állampolgárokat is megilletik ugyanazok a jogok, mint engem. Az államnak hatalmában áll, hogy a szükségesnél és elviselhetőnél jóval nagyobb mértékben belefolyjon polgárai életébe − különösen igaz ez akkor, ha valamely kisebbség tagjairól van szó, akiknek nemcsak a nem rájuk szabott bürokrácia buktatóival, hanem a többség előítéleteivel is meg kell küzdeniük. Ezzel szemben az állam feladata az lenne, hogy a társadalom tagjai és csoportjai közti konfliktusokat megoldani, ne gerjeszteni igyekezzék, és külön figyelmet szenteljen az „elnyomottaknak”, azoknak, akiket valamely tulajdonságuk vagy élethelyzetük marginális helyzetbe sodort.

5) „Azért edd csak örömmel kenyeredet, és idd jókedvvel borodat, mert mindig az volt Isten jóakarata, hogy ezt tedd!” (Préd 9,7)

Végül, de nem utolsósorban azért is járok a Pride-ra, mert nagyon jó buli. Lehet táncolni, beszélgetni, színes ruhákat nézegetni, sétálni, zászlóval integetni, zenét hallgatni, fagyizni, úton-útfélen rég nem látott ismerősökbe botlani. A Prédikátor szava szerint a mindennapok örömeiben gyönyörködni jó. Isten ajándékainak vidám számbavétele és élvezete nemhogy nem bűn, hanem éppen ezeknek az áldásoknak a megbecsülése. Hogy sokan azért vesznek részt a Pride-on, mert jól érzik magukat − amilyen jól csak egy ilyen befogadó, az egyén és a közösség integritását és szuverenitását biztosító helyen érezheti magát az ember −, nem vesz el a rendezvény értékéből. Épp ellenkezőleg, kifejezi annak leglényegét: büszkének lenni arra, akik vagyunk, amilyenné az Úristen formált, és örülni annak a sok szépségnek, amely az ő kegyelméből jelen van az életünkben.

A szerzőről:

Lőrincz Borbála (1991) - a Közép-európai Egyetem nacionalizmus tanulmányok MA programjának végzett hallgatója (2016). Szakdolgozatát egy erdélyi falu cigány-magyar viszonyairól és a nacionalista politika mindennapi hatásairól írta. 2013-ban végzett a Durhami Egyetem antropológia és szociológia BA szakán. Jelenleg szociális munkásként dolgozik.

Fotó: Keresztények a melegekért fb oldal

A bejegyzés trackback címe:

http://kotoszo.blog.hu/api/trackback/id/tr9512663147

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tetkó fagyit nem szeretni 2017.07.18. 19:06:41

Tetkó-ízlésbeli különbségünket jogunk van humorosan és komolyan is hangoztatni. Mi nem szeretjük a "tetkó fagyit".

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

magvető 2017.07.17. 20:17:52

Nincs rá szó, mekkora tragédia, így félremagyarázni Isten Szavát a Bibliát.

Waldi! 2017.07.17. 21:32:19

@magvető: Mivel nincs isten ezért nem is lehet félremagyarázni a szavát.
De ha már választanunk kell, akkor 1000x jobb fejek azok aki a szeretet szavát követik, mint akik egy mesekönyv alapján gyűlölködnek.

magvető 2017.07.17. 21:49:05

Kedves Waldi, az az isten valóban nem létezik, akit te kisbetűvel írsz, mint a kertkaput, vagy a fogkefét, de az az Isten, akit nem ismersz, és Aki Maga a Szeretet, nos Ő annyira szerette ezt a világot, hogy egyszülött Fiát adta érte, aki meghalt a mi bűneinkért és feltámadott a mi megigazulásunkért. Kívánom, hogy legalább annyi fáradságot végy, mint mondjuk egy képlet megoldásához szükséges, mielőtt ilyen magvas választ írsz, és mielőtt átlépnéd azt a határt, ahonnan már nincs visszaút többé.- mert mindaddig ez csak a tudatlanok magabiztossága, - Járj utána a saját érdekedben- és utána nyilatkozz. Szeretettel: magvető
Kezdésnek ajánlanám, ha megengeded - mondjuk a tudomány oldaláról:

teremtestudomany.hu/a-sziv-ertelme/

Liebhauser János 2017.07.18. 11:56:38

@magvető: Kedves Magvető!
Igaza van, szeretettel kell el eljuttatni Isten szavát azokhoz, akik nem ismerik csak a "mesék istenét". Hitem szerint ezt a feladatot bízta Jézus mindazokra, akik hisznek benne. Persze jó lenne közben azt sem elfelejtenünk, hogy "Bizony "miattatok (értsd miattunk) káromolják az Isten nevét a pogányok között", úgy amint meg van írva." {Róma 2:24} Fontos, hogy -szándékunk szerint- az Istenhez segítő szavainkat, ne átokként éljék meg azok, akik még nem találtak hozzá utat.
Félek, hogy az a tíz szó, amit a kommentjében leírt kevés megérteni, hogy miért is nem ért egyet a cikk szerzőjével. Persze a "Nincs rá szó" bevett fordulat a fogalmazás nehézségeinek érzékeltetéséhez, de ha tényleg szeretettel szeretné felhívni a tévedésekre a figyelmet meg kell keresnie a jó szavakat. Enélkül arról még arról gondolkozni sem lehet, hogy mi van akkor -Talán-, ha mégis csak a szerzőnek van igaza...

magvető 2017.07.18. 12:42:06

Köszönöm kedves János a válaszát, egyetértek, soha nem szerettem hosszú lére venni a válaszaimat, hiszen attól menekülnek az emberek, én csak az utat igyekszem megmutatni, azt pedig megtalálja a linkben, amit küldtem- és minden más csak rajta áll- ahogy a szerzőn is.

Isten ugyanis nemcsak a szeretet Istene,hanem az ítéleté is, Ő vár a mi Hozzá fordulásunkra, de egyszer mindennek és mindenkinek letelik az ideje, mert elrendezett dolog, hogy az emberek egyszer meghaljanak, utána pedig az ítélet következik, ahogy a Zsidókhoz írt levél írja - ma viszont még a kegyelem ideje van, - én felkínáltam a lehetőséget, és ahogy az Úr Maga, én is tiszteletben tartom a szabad akaratát mind Waldinak,mind pedig a szerzőnek, de nem szabad szem elől téveszteni, hogy Isten nem vállal közösséget a bűnnel, és amiről a cikk szól- nos, az elég világosan meg van írva a Róma levél 1. részében .

Isten soha nem akarja a bűnös halálát- ezért figyelmeztet, még időben- , hanem azt akarja, hogy megtérjenek,mind a szerző, mind Waldi, és mindenki, aki hallja az Ő Szavát. "Élek én, ezt mondja az Úr Isten, hogy nem gyönyörködöm a hitetlen halálában, hanem hogy a hitetlen megtérjen útjáról és éljen. Térjetek meg, térjetek meg gonosz útaitokról! hiszen miért + halnátok meg," Ezékiel 33.11.

Liebhauser János 2017.07.18. 13:44:19

@magvető: Kedves Magvető!
Pál említett római levelében, de egész életével arról tesz tanúbizonyságot, hogy a törvény betűje megöl és nem csak az amelyet idéz, de a teljes ótestamentum minden törvény pontja, ami persze nem töröltetett el, tehát máig érvényesek pl. a zsidó étkezési szokások is, de horribile dictu még a körülmetélkedés is: nincs tehát egyetlen egy keresztény aki megfelelne a törvénynek, de egyetlen egy zsidó se.
Ezt látta be Saul és vált Pállá, azt tehát hogy lehetetlenség a törvény teljességét betartani. Pál életének külön fricskája, hogy az ő leveleit is törvényként olvassák, sőt még azokat a leveleit is ahol arról beszél hogy ne így értelmezzék a tanításait {Galata levél}
A mi megváltásunk a hitben van, de viszont nem a mi rendeltettünk mások hitének megítélése. A mi feladatunk a szeretet megélése, és annak felmutatása. Szeretetben szenvedjük el egymást...

magvető 2017.07.18. 14:13:54

Itt már nem mindenben értünk egyet kedves János. Az Írás szerint a törvény Krisztusra vezérlő mester- hiszen senki emberfia nem volt képes azt betölteni, DE Krisztus beöltötte, és ha hit által bennem, és minden újjászületett hívőben az a Jézus él, Aki betöltötte a törvényt, akkor erre mondja Pál, hogy "élek többé nem én, hanem él bennem a Krisztus", vagyis Ő cselekszik, beszél, stb. általam - már amennyiben engedelmes edénye vagyok.

Az addig rendben van,hogy a feladatunk a szeretet megélése, de az már hamis szeretet, ha látom, hogy embertársam a szakadék felé vándorol és én nem tartom vissza, lásd Ezékiel 3.-at.

Aztán: a Szentírás különbséget tesz ítélni és megítélni között - nagyon fontos,hogy meg tudjam ítélni, mi van az Úrtól, mert ha ennek hiányában vagyok, akkor nagy szeretettel benyelek minden tanítást , lásd az ominózus cikket is-

"és ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek megújulásával, hogy megítélhessétek: mi az Isten akarata, mi az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes." Róma 12.2. A cikk pedig teljesen a világi trendihez igazodik, ergo teljesen ellentétes Isten akaratával- ami a Róma 1-ben van.
Mentő szeretettel: magvető

aeidennis 2017.07.18. 14:48:41

Kedves Borbála,

1, A pedofilok is szeretik a gyerekeket, én mégsem szeretem a pedofilokat, vétek az Isteni parancs ellen és pedofób lennék?
2, Ha valaki kleptomániás nem feltétlenül jó, ha önazonos szeretne lenni. Ha egy kleptomániás otthon tévézik nem viszi el a rendőr, csak ha megéli az identitását, amiről lehet, hogy nem is tehet, mert így teremtette a Jóisten.
3, Ez a buli nem befogadó, mert csak néhány jól megválogatott szexuális kisebbséget enged sorai közé.
4, Jogilag Magyarországon minden ember egyenlő, ezért kár felvonulni. Senkit nem ér joghátrány, ha nem veheti el feleségül az édesanyját, vagy a saját fiát.
5, Az ember legyen olyan dolgokra büszke, amit ő maga ért el, ha valakinek két lába van nem feltétlenül kell rá büszkének lennie, ahogy arra sem, hogy nem képes rendeltetésszerűen használni a lába között lévő micsodáját.

-JzK- 2017.07.18. 17:27:32

depositum.hu/homoszexualitas.html

www.ppek.hu/k527.htm

Ter 2,18 – „Nem jó, hogy az ember egyedül van.”

Ter 2,18 – „Alkossunk hozzá illő segítőt is!”

Ter 1,27 – „Férfinak és nőnek teremtette őket”.

Ter 1,28 – „azt mondta nekik Isten: Szaporodjatok, sokasodjatok”

Ter 2,24 – „Ezért elhagyja a férfi apját és anyját, a feleségéhez ragaszkodik.”

Lev 18,22 – „Férfival ne hálj asszonnyal való hálás módjára: undokság az!”.

Lev 20,13 – „Ha valaki férfival hál együtt, úgy, ahogy asszonnyal szoktak együtt hálni, ez utálatosság, amelyben mindketten részesek”

Róm 1,27 – A homoszexualitás ocsmányság, eltévelyedés, és természetellenes.

1Kor 6,9 – „férfiakkal paráználkodó férfiak… nem részesülnek Isten országában”.

-JzK- 2017.07.18. 17:28:53

Lássuk a homoszexualitás kérdését? Először is nem árt leszögezni, hogy a keresztény álláspont differenciáltabb a kérdésben, mint vádlói beállítják. Természetesen nem az a kereszténység válasza, hogy erőszakolja magára a heteroszexuális életvitelt. De az is tény, hogy a homoszexuális hajlam nem mindenkiben van egyforma erősséggel jelen. Szerintem a legtöbbjüknél egyfajta lappangó hajlamról van szó, amely csak bizonyos külső behatás hoz elő. Ez persze több tényezőből áll: a társadalmi bátorítás, sőt sikknek, különlegesnek, divatosnak beállítása, aztán persze nyilván ott vannak az egyéni élmények, párkapcsolati kudarcélmények, stb. A lényeg az, hogy bár csakugyan vannak olyanok, akik akkor is homoszexuálisok lennének, ha akasztás járna érte, úgy gondolom a 90%-a nem ilyen, ők megmenthetőek lennének. Akiknek a homoszexuális hajlamuk nagyon mélyen gyökeredzik, az Egyház azokat sem mondjuk megkövezni kívánja, hanem önmegtartóztatásra bíztatja, a többi hívőt pedig megértő segítségre buzdítja velük kapcsolatban. Tudom, hogy az önmegtartóztás gondolata skandallumnak számít a mai uralkodó közfelfogás szerint, hiszen az azt mondja, hogy minden hajlamot ki KELL élni. A homoszexuális hajlamot önmagában az Egyház nem tekinti bűnnek, hiszen ez egy olyan adottság, amiről az egyén nem tehet. A tudatosan megélt homoszexuális életvitelt tekinti önmagában helytelennek. Ez persze nem kötelező. Hogy miért tekinti a kereszténység önmagában bűnösnek a homoszexualitást? Ennek nyilván van egy tekintélyi vetülete, miszerint az isteni kinyilatkoztatás így tanítja, de hangsúlyozom, hogy NEM CSAK ez. Vannak ez ügyben erős természetjogi, erkölcstani érvek is, amelyek nem a Biblia tekintélyén alapulnak.

Az pedig éppenséggel huzugság, hogy a homoszexuális gyakorlatok csak valami elavult ószövetségi szabály volna. Először is ezt az Újszövetség is megerősíti, keresd csak ki:
Róm 1,27 – A homoszexualitás ocsmányság, eltévelyedés, és természetellenes.
1Kor 6,9 – „férfiakkal paráználkodó férfiak… nem részesülnek Isten országában”.

Néhány homoszexuális aktivista azzal érvel, hogy az Ószövetségből származó erkölcsi parancsolatokat elvethetjük ugyanúgy, mint ahogy néhány rituális követelményt is, mint pl. a sertéshús evésének tilalmát vagy a gyermekek körülmetélését, amelyek ma már nem kötelezőek. Az Ószövetségben jól megkülönböztethetőek olyan parancsolatok, amelyek a különböző rítusokat (körülmetélés, templomi szolgálat, étkezés, öltözködés, stb.) vagy az akkori jogrendszer egyes elemeit (jóbel-év, büntetésformák, elsőszülöttség, sógorházasság, stb.) szabályozzák, azoktól, amelyek kifejezetten erkölcsi törvények (Tízparancsolat, a felebarát iránti kötelességek, szexuális viselkedés, stb.). Ezek közül az ószövetségi rituális és jogi parancsok valóban nem egyértelműen általános érvényűek, viszont az erkölcsi parancsok mindenképpen azok maradtak. Isten különböző rituálékat adhat különböző időknek és kultúráknak, különböző jogrendszer épülhet ki különböző társadalmak vagy nemzetek számára, de Isten erkölcsi parancsai örök érvényűek és minden kultúrában, minden ember számára kötelezőek, és a Katolikus Egyház kezdettől fogva mindig is vallotta és megtartatta ezeket.

A homoszexualitás kérdését nem tekinthetjük rituális vagy jogi kérdésnek, hanem egyértelműen erkölcsi megítélés alá tartozik, ezért az Ószövetségben erre vonatkozóan meghatározott parancsai ma is érvényesek, és azt a tényt, hogy a homoszexualitás erkölcsileg súlyosan rossz magatartás az is megerősíti, hogy az Újszövetség szintén határozottan elutasítja az ilyen viselkedést.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.18. 17:38:30

"A Pride a szeretet ünnepe."

Nem az. Hanem a társadalom rombolásának, a család gyűlöletének, Isten tagadásának az ünnepe.

"A homofóbia nem azért különböztet meg és táplál gyűlöletet emberek ellen, amit tettek, hanem azért, amilyenek."

Téves. A homofóbia nem gyűlölet, hanem a homoszexualitás elutasítása.

"Fontos megérteni, hogy az LMBTQ kisebbségek tagjai számára egzisztenciális kérdésről van szó: hogy az ember kicsoda és kit szeret, nem választás kérdése; önazonosság nélkül nem lehet élni."

Az önazonosság nem feltétlen érték. A bűnös önazonosság maga is bűn.

"A Pride befogadó."

A maffia is az. Na és? Jézus viszont nem befogadta a bűnt, hanem harcolt ellene.

"értékként tekintenek a sokféleségre"

A sokféleség nem érték, ha a rossz sokféleségét értjük alatta.

"már itt, a földön egyenlőséget biztosítsunk minden embernek, nemcsak személyes kapcsolatainkban, hanem a törvény előtt is"

Az egyenlőség nem feltétlen érték.

A keresztény nem egyenlő akar lenni a bűnnel, hanem tisztulni akar tőle.

"azért is járok a Pride-ra, mert nagyon jó buli"

Akkor biztos jársz állatkínzásra, pedofil klubba, csoportos orgiára, szvinger klubba, sátánista gyűlésekre is, azok is jó bulik.

"Isten ajándékainak vidám számbavétele és élvezete nemhogy nem bűn, hanem éppen ezeknek az áldásoknak a megbecsülése."

A bűn Isten áldása lenne? Furcsa, Isten mást mond... de te biztosan többet tudsz nála.

Még szerencse, hogy nem vagy keresztény, Borbára!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.18. 17:41:03

"biblikus alapokon sokkal tovább mehetünk a Ferenc pápa által is képviselt ítélkezéstől való tartózkodásnál"

Kösz, mi nem megyünk tovább az eretnek Ferenc útján, hanem inkább maradunk Jézusnál.

Ravasz Figyelmeztetés 2017.07.18. 17:53:53

Tessék, itt van a 6-odik:
"22. Ne hálj férfival, úgy, ahogy asszonnyal szokás hálni, ez gyalázatos dolog."
Leviták könyve, 18

Wrex 2017.07.18. 17:54:23

Sok hűhó semmiért, holott a keresztény vallás LGBXYZ-hez való hozzáállása két mondatban összefoglalható:
1. A LGBXYZ-k embertársaink (ahogy a tolvajok, gyilkosok, stb. is), így szeretni kell őket.
2. Amit a LGBXYZ-k tesznek (ill. a tolvajok, gyilkosok, stb.) az bűn, amit minimum vissza kell utasítani, de leginkább üldözni kell.
Oszt jónapot.

BiG74 Bodri 2017.07.18. 17:56:04

Hát kedves keresztények, titeket csak néhány száz év kultúrális fejlődés választ el a nyakazó, kövező, gyilkoló muzulmánoktól. Meg persze, jó néhány értelmes ember, aki úgy döntött, hogy a vallás maradjon távol a modern államtól!
Na ez jutott az eszembe elsőként!

Másodszorra viszont az, hogy ti keresztények, pont annyira vagytok egyformák és egységesek vallásotokban, mint az egész társadolom úgy egészében. Igy az ilyen elmeroggyantak valójában kicsit sem meglepőek, ezért aztán kinek inge ne vegye magára!

Sir Galahad 2017.07.18. 17:58:50

A Bibliából mindent alá lehet támasztani egy idézettel, meg annak az ellenkezőjét is. És akkor mi van?

Ésszelteli 2017.07.18. 18:16:30

Ilyen alapon a tolvajt is fel kell menteni a szeretet jegyében de azok a gyűlölködő bírók viszont lecsukják. Meg kellene értetni velük, hogy nem ismerik a Biblia tanítását a szeretetről meg egyébként is a tolvaj is Isten képmására teremtetett ezért mindenképpen felmentés járna, meg egyébként is csak megélhetésből lopott és rabolt különben jó ember a kocsmában rendszeresen feltűnik és nagyin is szociális ! Többen is tanúsíthatják. Csak sajnos nem hívta be azokat a tanúkat ebből is látszik, hogy a bíró rasszista, szadista és mindenféle egyéb ista pista. -Kellenő őket is tovább képezni, hogy modernebb szemlélettel tudjanak a jövőben bíráskodni. Már meg is nyitom a bíróság tövében az iskolám, amit rosszul tudtál címmel.- Csak sajnos sem jártak arra a bírók, pedig ha tudnák milyen nagyszerű ember, akkor biztosan felmentenék.

Ésszelteli 2017.07.18. 18:32:34

Az író nem sokat tud a Biblia tanításairól! Jézus azt mondta nem csak kenyérrel él az ember, hanem Isten minden Igéjével.( nem azt mondja, hogy néhány jól megválogatott idézetével!)
A Biblia tanítása erre vonatkozóan az, hogy ő is rá vannak szorulva Isten kegyelmére és kapnak is rengeteg lehetőséget, hogy éljenek vele. Ha nem élnek és nem cselekszik az Atya akaratát, akkor tévedésük végzetes lesz ! Nem elítélni kell őket, az igaz, de nem is lehet támogatni ezt az Isten ellenes kultuszt ! Mózes könyvében az Úr erre vonatkozóan kinyilatkoztatta, hogy utálatosnak tartja az azonos neműek ilyen kapcsolatát.
Sodoma pusztulása Isten akaratából történt, nem vitás, válasz a bűnre ! Az egész bűnös város elpusztult Lót és gyerekei kivételével a feleség is elpusztult mert visszanézett és sóbálvánnyá vált. "Férfiúval ne hálj úgy, amint asszonynyal hálnak: útálatosság az." 3 Móz 18:22."Mert aki megcselekszik valamit ez útálatosságokból, mind kiirtatik az így cselekvő ember az ő népe közül."3Móz 18:29. "Avagy nem tudjátok-é, hogy igazságtalanok nem örökölhetik Istennek országát? Ne tévelyegjetek; se paráznák, se bálványimádók, se házasságtörők, se pulyák, se férfiszeplősítők," 1 Kor 6:9.
Vagyis nem öröklik Isten országát.

Ésszelteli 2017.07.18. 18:36:43

Ha mindenképpen ragaszkodnak ehhez az eltévelyedéshez, akkor nincs jövőjük. Vannak olyan elméletek, hogy a Föld túl van népesedve és le kellene csökkenteni a létszámát, ha ez igaz, akkor már meg is van az első kieső tömeg világszerte. Sajnálatos, de a fekete péter náluk van és a kezükbe is maradhat.

Ésszelteli 2017.07.18. 18:42:10

@BiG74 Bodri:
Te aztán nem vagy egy ítélkező, mi? ! Sajnos semmit sem tudsz a Biblia tanításáról ezért beszélsz így, de te is tévedhetsz és könnyen lehet hogy te is csak a Sátán áldozata leszel semmi több. Csak egy megoldás van, hogy kiszabadulj a téves tudásból. A tudomány pedig nem mindenható ! Háromszáz évvel ezelőtt még eret vágtak, most már senki, pedig akkor nagyon tudományos volt. Így lesz ez most is! Ami ma jónak tűnik azt holnap már nem is tanítják. Ez van! De lehet tudományosan élni és tudományosan meghalni is !

agarik 2017.07.18. 18:46:07

Persze ezért mindet meg kell ölni ahogy Jézus is megmondta.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.18. 19:11:13

@BiG74 Bodri:

Mi eleve nem szeretnék fejlődni. Minek fejlődni, ha már megvan a tökéletes üzenet Istentől, azon csak rontani tudnánk.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.18. 19:12:05

@Sir Galahad:

Sok dologra igez ez, ezért is kell a SZH, de pont a homoszexre nem találsz a Bibliábna éljenző részt.

Alick 2017.07.18. 19:36:21

Ez az írás is egy vélemény.
De homoszexuális kapcsolatban élő embertől azt is hallottam, hogy ő legfeljebb azért menni ki a pride-ra, hogy rohadt paradicsommal megdobálja a Hitlerjugend módjára parádézó LMBTQ "véleményvezéreket", politikai manipulátorokat, akik nem együttéléssel, hanem hegemonista ideológiai hergeléssel sütögetik a pecsenyéjüket.

apro_marosan_petergabor 2017.07.18. 19:45:01

Lehet össze-vissza ollózgatni, csúsztatgatni, de a szodómia fogalma, megítélése nem változik. A homoszexualitás nem előre, hanem hátrafelé viszi a társadalmat, az erkölcsöt.
Egyértelmű deviancia, melyen az esetek jelentős részében neveléssel segíteni lehetne.
A született deviánsokat(nagyon kevesen vannak), sajnáljuk - toleráljuk, négy fal között azt csinálnak, amit akarnak. De ne csináljanak divatot a devianciájukból, és a könnyebbik út felé fordítva a nevelhetőket, ezzel rontva esélyeiket. Rongálva a fiatalok morálját. alapvetően a "pride" elég gusztustalan rendezvény, aberrált egyedekkel, aberrált viselkedéssel. A "büszkeségnek" itt helye nincs. A résztvevők inkább azon gondolkozzanak(ha érintettek) mi miatt fordultak el a normális viselkedéstől, ez hová vezet, s hogyan tudnának erről az útról visszafordulni. Szívesen segítünk.

Alick 2017.07.18. 19:53:31

Lehetne még ragozni a témát, de a poénokat már elég régen lelőtték. :)
www.youtube.com/watch?v=98NRO1qmKLY

BiG74 Bodri 2017.07.18. 20:03:57

@Ésszelteli:
Ember, véleményem van, azt olvastad. Itéletet ti mondtok, ráadásul egy mesebeli lény nevében. A sátán szintén a ti elmétek szülevénye, mert képtelenek vagytok felfogni az ember állatias lényét, és mindenhol külső, misztikus lényeket raktok a háttérbe. Pont semmi különbség nincs köztetek, és bármely vallás bigott követői közt, annak ellenére, hogy volt egy nagyszerű ember a legelején, aki próbált tanítani titeket, de a tanításait is sikerült az évszázadok alatt kiforgatni, szarrá magyarázni, tönkrevágni. Nem hiszem, hogy a Biblia szó szerinti bemagolása, majmolása, állandó idézgetése közelebb vitt titeket a Jézusi tanításokhoz. Katasztrófák vagytok, tökéletes példái az emberi tökéletlenségnek!

CSB1196 2017.07.18. 20:35:47

A szerző hiába tanít egyetemen, arról fogalma sincs, hogy mi az igazi, bibliai kereszténység, valószínűleg Pálnak a rómabeliekhez írt levelét sem olvasta el, de egyéb más a homoszexualitásról szóló kijelentését sem Istennek.
A szerző csak vallásos, de annak a "krisztusi" kereszténységhez semmi köze.

GFR 2017.07.18. 21:01:20

Fogalmam sincs, miért kell a vallást belekeverni egy ilyen dologba. A keresztények nagy mesekönyve tele van összelopkodott írásokkal, amit néhány eszement agyhalott egy könyvbe rendezett. Majd ráépítette a világ legnagyobb "politikai" tömörülését. De nem is ez a lényeg. A cikk az említett könyv főhősének illetve állítólagos apjának szeretetével érvel, hogy el kell fogadni másokat, a kommentelők pedig ugyanezen könyv "szabályait" sorolják, hogy bűn, meg stb.
Az egész egy nagy baromság. A homoszexulaitás nem egy választott élet, az egy adottság. Pontosan olyan, mint például a barna haj...
A jelenlegi elutasító társadalomban sok homoszexuális, ha tudna inkább megváltozna, hogy ne tegye ki magát támadásoknak, de képtelenséget várnak el tőle. Kábé, mintha azt kérnék a hetero sráctól, hogy mostantól a fiúkat kell szeretni.
Ez nem egy megváltoztatható tulajdonság. És a PRIDE lényege, hogy nem is kell megváltozni. Minden ember egy egyéniség és úgy kell őt elfogadni, amilyen.
És jöhetnek az érvelések, hogy amúgy is természetellenes, de sajnos az ember is egy állat, és az állatvilágban nagyon is megfigyelhető a homoszexualitás.

Egy fentebbi kommenthez pedig:

"A homofóbia nem azért különböztet meg és táplál gyűlöletet emberek ellen, amit tettek, hanem azért, amilyenek."

Téves. A homofóbia nem gyűlölet, hanem a homoszexualitás elutasítása.
Sajnos ez a téves.

A homofóbia csak egy indokolatlan félelem a homoszexuális emberektől.
Bár sohasem fogom megérteni, hogy milyen félelmetes tulajdonsága van egy egyszerű homoszexuális embernek, ami veszélyt jelent a nagy macsó homofóbnak?!

zokogjatok 2017.07.18. 21:06:10

@GFR: "És jöhetnek az érvelések, hogy amúgy is természetellenes, de sajnos az ember is egy állat, és az állatvilágban nagyon is megfigyelhető a homoszexualitás."

az állatvilágban a pedofília, gyerekgyilkosság, vérfertőzés és ölés is megfigyelhető, tehát ezek is természetesek

kocccc 2017.07.18. 21:06:32

@aeidennis: milyen ember az, aki a gyerekeket bántalmazó, megrontó gonosztevőhöz, vagy a másokét elrabló, azokat nyomorító másik gonosztevőhöz hasonlít pl. engem, aki sem a gyerekhez nem nyúlna soha, sem a máséhoz? ugyanígy én is hasonlítgatom Önt a másik anyját szidó, az istenkáromló, a másikról hazug igazságtalanságot terjesztő egyénekhez? hogy esik ez Önnek?

aeidennis 2017.07.18. 21:06:39

@BiG74 Bodri: Hahó, nem a keresztények szeretnének visszamenni kétezer évet az időben, amikor még simán le lehetett ugrani hajnalban a piacra hatéves gyerekekért az esti bulira a fülledt Rómában vagy éppen Athénban.

zokogjatok 2017.07.18. 21:07:18

@GFR: "A keresztények nagy mesekönyve tele van összelopkodott írásokkal, amit néhány eszement agyhalott egy könyvbe rendezett. "

Neked meg a többi ugyanilyennek mondom, hogy ezt írjátok le jó sokszor egy pro gay érvrendszerben, és garantálható, hogy az a kevés keresztény is elidegenedik tőletek, aki amúgy támogatna titeket, jó taktika :D

kocccc 2017.07.18. 21:07:48

@apro_marosan_petergabor: az a baj, hogy a gonoszságon a nevelés sem segít...

kocccc 2017.07.18. 21:11:03

egyszer egyvalaki a szemembe merné mondani, hogy olyan vagyok, mint egy pedofil vagy gyerekgyilkos... de mindegyik ilyen szentéletű, mint itt oly sokan, csak névtelenül, a Biblia egyes pontjai mögé bújva, itt meri megtenni. ugye disznóhúst se eszik: "És a disznót, mert hasadt körmű ugyan és egészen ketté hasadt körme van, de nem kérődzik; tisztátalan ez néktek." vagy ér mazsolázni a törvények közül?

kocccc 2017.07.18. 21:11:42

@aeidennis: mégis mi közöm hozzájuk? megmagyarázná?

BiG74 Bodri 2017.07.18. 21:13:24

@CSB1196:
Elgurult a gyógyszer?
Isten kijelentéseit nem olvasta a tudatlan szerző? Esetleg Pál leveleit, aki már a neve alapján sem Jézus, és inkább az egyházhoz, a keresztény valláshoz van köze, mint Jézus tanításaihoz, mégis ő az "inkább" vallásos, mint mint az alap tanításokat értő?
Basszus, egy értelmes, okos, intelligens, de legalább békés jóindulatú emberhez a hit, a Jézusi tanítások csak hozzáadnak, értéket emelnek. A sötét elmeroggyantak, buta, rosszindulatuak pedig megteremtik a vallást, annak merev bigottságát, mellyel távolabb nem is kerülhetnének a nagyszerű gondolatoktól, melyek egykor foglalkoztatták, elgondolkoztatták az embereket.

Alick 2017.07.18. 21:18:24

@CSB1196: "A szerző hiába tanít egyetemen..."

"Közép-európai Egyetem nacionalizmus tanulmányok"

...foxi-maxi jellegű spekulatív szociológia.
:)

GFR 2017.07.18. 21:18:34

@zokogjatok: Az állatvilágban a felsorolt dolgok teljesen természetesek. Nézz meg 1-2 dokumentumfilmet.
Persze mi emberek, azért felsőbbrendűnek képzeljük magunkat és gondolkodunk (néhányan csak elhiszik, hogy gondolkodnak)
Ebbe pedig vannak dolgok, amik már nem férnek bele. De a homoszexuális együttlét két felnőtt ember kölcsönös akaratából származó kapcsolatát jelentené.
Én is elítélem a gyilkosságot, a pedofíliát, a vérfertőzést, de ezek nem adottságok, hanem egyéni döntések. A pedofília pedig erőszak.

aeidennis 2017.07.18. 21:21:31

@kocccc: A hivatkozott idézetben (1.) egy paradoxonra szerettem volna felhívni a figyelmet miszerint a pedofilok a maguk szemszögéből "szeretnek", tehát teljesítik a "krisztusi parancsot"akik viszont őket nem szeretik, azok ellene mondanak a "krisztusi parancsnak". Szerintem valamit félreértett, de remélem sikerült tsztázni.

BiG74 Bodri 2017.07.18. 21:26:11

@aeidennis:
Végtelenül buta tetszik lenni. A homoszexualitás nem egyenértékű a pedofiliával, a kikorúak megrontásával, csak a homofobok rittyent agyában. Másrészt pont a keresztény egyház az, mely a Krisztusi tanítások ellenében, világi hatalommá fejlődött, politikai erővé, mely a hatalomért, befolyásért veszni hagyta a tanokat, és lepaktált bárkivel. Évszázadokon át folytak tivornyák nőkkel, férfiakkal, gyerekekkel a pápai udvarokban, püspökségeken, jártak gyilkolni, hódítani, erőszakkal érvényt és gazdagságot, hatalmat szerezni. Ezek a múltbeli, és jelenkori követőik, kik felelős egyházi pozícióból is tele vannak tényleg pedofil botrányokkal, ezek alakítják butácska vallásos követőik szemléletét. Bravó!

aeidennis 2017.07.18. 21:29:22

@BiG74 Bodri: Köszönöm szépen, úgyis olyan régen olvastam már jakobinus-marxista egyházkritikát. Ha tetszene idézni azt a sort ahol egyenértékűségről beszéltem, nagyon megköszönném.

aeidennis 2017.07.18. 21:32:09

@BiG74 Bodri: Ha az homofóbia, hogy az ember nem száll fel egy olyan vonatra, amiről nem tudja hogy merre megy, hát legyen nevezzék annak. Én inkább maradnék a józan ész kifejezésnél.

BiG74 Bodri 2017.07.18. 21:33:02

@aeidennis:
Olvasd vissza magad, légyszíves!

kocccc 2017.07.18. 21:33:20

@aeidennis: nem hiszem, hogy félreértettem. az én helyzetemet szoros párhuzamba állította a pedofilokéval, a tolvajokéval, egy másik - gondolom hívő - kommentelő pedig még a gyilkosokéval is. erre én visszakérdeztem, hogy, mivel láthatóan kedvét leli a sértegetésben, mit szólna, ha más tudatos sértegetőkhöz, verbálisan bántani vágyókhoz és szeretőkhöz hasonlítanám önt, mint az istenkáromlók, a "kurvaanyázókhoz", és a rágalmazókhoz hasonlítanám?

aeidennis 2017.07.18. 21:40:22

@BiG74 Bodri: Ha idézed, nagyon szívesen visszaolvasom.

aeidennis 2017.07.18. 21:48:42

@kocccc: Ha megsértettem, elnézést kérek.
A 2. pontban csak a szerzőre reflektáltam, hogy a megélt identitás nem feltétlenül hasznos és jó.

kocccc 2017.07.18. 22:06:04

@aeidennis: rengetegszer kell ezt az összehasonlítgatást olvasni, hallani, ahogy a dehonesztáló kifejezéseket, így a 'ferdehajlamút', a 'homokost', a 'köcsögöt', a 'buzeránst'. nem igazán értem, ez miért jó az ún. konzervatívoknak, én speciel a pride-on felvonulók helyében ezeket a hátrányokat emelném ki, nem Orbán vagy bármely más politikus tenyeréből kívánnám kinyalogatni a morzsákat, mint pl. a házasságot. nem hiszem, hogy egy ilyen embertől kapott jog örömmel töltene el. örülnék, ha ön tényleg nem így kívánta volna használni.

BiG74 Bodri 2017.07.18. 22:29:34

@aeidennis:
" Hahó, nem a keresztények szeretnének visszamenni kétezer évet az időben, amikor még simán le lehetett ugrani hajnalban a piacra hatéves gyerekekért az esti bulira a fülledt Rómában vagy éppen Athénban. "

aeidennis 2017.07.18. 22:33:32

@kocccc: Nagyon sok konzervatív embernek pedig a reakciós, valláskárosult, homofób, gyűlölködő, stb. jelzőt kell nap-mint-nap lenyelnie, csak azért mert nem támogatja a melegházasságot meg az örökbefogadást. És ez az idővel rájuk nézve csak romlani fog, elnézve a nyugati trendeket.

aeidennis 2017.07.18. 22:35:58

@BiG74 Bodri: Már bocs, de hol van itt szó a melegekről és az egyenértékűségről? A te fejedben lévő dolgokért nem vállalok felelősséget.

BiG74 Bodri 2017.07.18. 22:53:28

@aeidennis:
Hálás köszönet a felelősség nem vállalásáért.
A melegekről vagyon szó a postban. Erre referálunk így vagy úgy. Ha a hatéves megjegyzés nem a melegekre vonatkozott, hanem pl. a más vallásokra, akkor elnézést de tessék kicsit rámutatóbb lenni. Viszont a vallásokon belüli hasonlóság az nem feltétlenül a hatévesek vásárlásában nyilvánul meg. Amúgy ha félre találtam önt érteni, legyen mentségemre, hogy homofób bajnokok sora hajlandó a homoszexualitást a pedofilia és egyéb undorító dolgokkal egy szintre emelni, szegény kocccc is félreértette a krisztusi szeretet ezen megnyilvánulásait.

TothJanJ 2017.07.18. 23:11:16

budapestpride.hu/fesztival/a-budapest-pride-manifesztoja

"Elsődleges célunk a magyarországi LMBTQ-közösség építése, bemutatása és láthatóságának elősegítése."

Mondja el nekem valaki, hogy keresztényként miért támogassam akár konkrétan akár szimbolikusan LMBTQ-közösség építését.

főpilóta 2017.07.18. 23:15:26

Már az elején két hazugság: "... még ha nem is vagyok tagja szexuális kisebbségnek. Viszont keresztény vagyok..."

Azután:
"Hiszem, hogy minden ember Isten képmására teremtetett..." Szóval Isten homoszexuális, pedofil, nekrofil, szado-mazo. Egészen új megközelítés!

Kislányom, te akkora marha vagy, mint ide Nagykáta! A mondat úgy szól a Bibliában: "Isten a saját képmására teremtette az embert. Férfinak és nőnek teremtette őket." Mit jelent ez a furcsa megfogalmazás? Azt jelenti, hogy az ember két félből áll, és önmagában egyik sem képes életet létrehozni, csakis ketten. Csak a férfi, vagy csak a nő nem Isten képmása. Csak ketten: egy férfi és egy nő: lesznek egy testté, és akkor olyan képesség birtokába jutnak, mint Isten - életet teremtenek.

Nagyon bonyolult volt?

Waldi! 2017.07.18. 23:51:53

@magvető:

Egy keresztény pokollal fenyeget, most aztán megijedtem. Darth Vader legalább ijesztő, de most komolyan Zeusztól kellene félnem? Vagy Jehovától, mindig keverem, hogy miben is hisztek. Nekem ezek az ókori mítoszok olyan egyformán ostobák. ;)

aeidennis 2017.07.18. 23:54:17

@BiG74 Bodri: Ha valaki megkínál a buszon egy tekergő meztelencsigával, egy döglött szőrös pókkal és kocsonyás medúzával te sem kezdesz el diszingválni, hogy melyik mennyire gusztustalan, valószínűleg mindre nemet fogsz mondani gondolkodás nélkül. Még akkor is, ha az illető menetet szervez értük az Andrássy útra.

Persze, ha valaki rajong a meztelencsigáért az el fogja fogadni, de a szőrős pókra és a kocsonyás medúzára ugyanúgy nemet mond, mint az aki mind a háromra nemet mondott.
Azt hiszem ez alapvető és érthető emberi magatartás.

Liebhauser János 2017.07.19. 00:36:28

@magvető: Meg tisztel, hogy komolyan veszi a véleményemet, és hajlandó értelmesen vitatkozni... velem.
Csak ezt a tiszteletet nem adta meg a cikk szerzőjének, és enélkül mondott sommás ítéletet. De nem is erről akarok beszélni.
Számomra abban van a nehézség, hogy mindig kétely nélkül egyértelműen tudjam Isten törvényeit értelmezni, és mindig pontosan tudjam mi a helyes és mi nem. Talán jó lenne ilyen biztosan eligazodni, nekem nem megy. Nekem az az Evangélium (azaz annak az örömhíre) segít, hogy a törvény nem öl meg...
Tudom, hogy az egyértelmű igen igen nem nem tényleg adhat támaszt az egyénnek, de abban már nem hiszek, hogy ez az egyértelműség igaz lenne más emberek életének, hitének megítéléséhez. Az Isten joga.
Nekünk meg marad az emberi jog. Európaiként nem tudok/nék olyan jogrendszerben hinni ahol nem ismerjük el a jog, és a közpolitika teológiától független autonómiáját. Tudniillik ilyenkor sajnos nem az emberi jog válik szenté, hanem a hatalom végtelen végső kísértése mocskolja be Isten szentségét. Jön létre olyan teokrácia amelynek kudarcos kísérlete végig kíséri az ótestamentum zsidó történelmét, és végül ez a zsidó teokratikus állam öli meg magát Jézust.

Oké mondhatja ekkor: a homoszexualitás ne legyen köztörvényes bűn, de bűn Isten szemében. Meg kell tehát mentenünk szegény bűnös homoszexuálisokat.

De -sajna- mindannyian bűnösök vagyunk. Pontosan mondta, hogy csak Jézus megváltó halála ment meg minket a halál zsoldjából. Ne de -kérdem én ;)- ki vagyok én, hogy eldöntsem, hogy Jézus kit ment meg és kit nem. Melyik törvényszegés halálos és melyik nem, hiszen -és ezt pontosan tudjuk- a törvényt Jézus nem törölte el. Tehát az Egész Törvény mindannyiunkra vonatkozik, és hát a Keresztény gyakorlat se tartja be az összeset, sőt mi több tudatosan nem tartja be. Ugyan olyan megátalkodottak vagyunk ezzel mint, szegény "bűnös" Homoszexuális testvéreink. Ugyan úgy az emberi gyengeségeink mozgatják a megátalkodottságainkat, mint az LMBTQ közösségek tagjait.
Hiszem, hogy az Isten előtt csak őszintén szólhatunk az életünkről és gyengeségeinkről. Miért tagadnánk hát meg ezt a saját magunkkal szembeni őszinte élet lehetőségét, pont a homoszexuálisoktól...

Elnézést, hogy hosszabban írtam, de felbátorított az a tisztelet, amit az ön válaszaiból kiéreztem, és tisztességesen akartam válaszolni önnek, ahelyett, hogy rálegyintettem volna a válaszára.

üdv

főpilóta 2017.07.19. 02:10:16

Ha jól értem a szerző és a homoszekszualitázs mellett kardoskodó kommentelők véleményét, vannak olyan dolgok, amikhez kétféleképpen lehet viszonyulni: lehet csatlakozni hozzá, vagy éppen elutasítani, elfogadni, vagy tagadni, dicsérni, vagy bírálni. Ezek közé tartozik a kereszténység. Vannak ugyanakkor olyan dogok, amikhez csak csatlakozni lehet, elutasítani nem, csak elfogadni lehet, tagadni nem, csak dicsérni lehet, bírálni nem. Ilyen a homoszegszualitázs. Igazságos ez? Nem. Toleráns? Nem. Viszont: liberális. Nagyon, nagyon liberális.
A liberalizmusnál szigorúbb és durvább diktatúrát még nem hordott magán a Föld.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.19. 06:48:27

@GFR:

Az állatvilágban a rák is megfigyelhető, azaz zárjuk be az onkológiákat, sőt legyen onkológiafóbia elleni tüntetés?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.19. 06:51:16

@kocccc:

A keresztényeket nem érinti a disznóevés tilalma.

Az meg, hogy homokos vagy a te bajod. De ha kijössz a 4 fal kozül, miért várod el, hogy a keresztények szótlanul tűrjék ahogy igyekszel a társdadalmat, a csalédokat, gyerekeinket megrontani?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.19. 06:53:27

@BiG74 Bodri:

" A homoszexualitás nem egyenértékű a pedofiliával"

Így igaz, viszont mindkettő súlyos betegség és bűn.

S apedóságot pontosan ugyanolyan érvek alapján lehetne szabaddá tenni, mint a homokosságot, lásd: veleszületett, nme tehet róla, a természetben is megesik, stb.

Elek József 2017.07.19. 07:06:56

Ha már a Bibliát idézzük! :

1, Az emberek szeretetének ilyen öntörvényű értelmezése eretnekség! Nem tudod szeretni az embereket (legalábbis az isteni mérce szerint) ha nem szereted az Istent.

Az Isten pedig megmondta, hogy Őt hogyan kell szeretni!
János egy fejezettel később:

„Abból ismerjük meg, hogy szeretjük az Isten gyermekeit, hogyha az Istent szeretjük, és az ő parancsolatait megtartjuk.
Mert az az Isten szeretete, hogy megtartjuk az ő parancsolatait; az ő parancsolatai pedig nem nehezek” 1Ján 5:2,3

Az Isten szeretet, de minden szeretet hamis, amelyik nélkülözi a gyűlöletet!

Gyűlölöm, megvetem a ti ünnepeiteket, és nem gyönyörködöm a ti összejöveteleitekben. Ámós 5:21

A hamisságot gyűlölöm és utálom; a te törvényedet szeretem. Zsolt 119:163

Az Úrnak félelme a gonosznak gyűlölése; a kevélységet és felfuvalkodást és a gonosz utat, és az álnok szájat gyűlölöm. Péld 8:13

2, Az a tény, hogy isten a saját képmására teremtette az embert, nem jelenti azt, hogy ezért az ember minden irányultsága elfogadható! Pontosan ezt tanítja Pál a Korintusi keresztényeknek, amikor azt mondja: Ne tévelyegjetek; se paráznák, se bálványimádók, se házasságtörők, se pulyák, se férfiszeplősítők, Se lopók, se telhetetlenek, se részegesek, se szidalmazók, se ragadozók nem örökölhetik Isten országát. Ilyenek voltatok pedig némelyek, de megmosattattatok, de megszenteltettetek, de megigazíttattatok az Úr Jézusnak nevében és a mi Istenünk Lelke által. 1Kor 6:9-11

A feltétel nélküli elfogadást Pál tévelygésnek nevezi!

3, A „szolidaritás minden esetben Krisztusi tett” megállapítás egy hamis Isten és hamis Krisztusképet mutat. Krisztus nem volt szolidáris azokkal a bűnösökkel, akik nem akartak megtérni, megváltozni, bűn nélkül élni! Jézus nem volt szolidáris a törvényszegő Farizeusokkal, Máté 23.23, de Heródessel sem, aki vérfertőző kapcsolatban élt a testvére feleségével, Luk 13:32 ahogyan nem lesz szolidáris a törvénytaposóval sem azokkal akik vele együtt vesznek majd el, mert nem hisznek az igazságnak, hanem gyönyörködnek az igazságtalanságban2 Thessz. 2.8-12.

4, A Zsoltárok 10.18 pont azokról az elnyomottakról szól, akik Istent szeretik és akiket Istentelenek nyomnak el, nem pedig felfuvalkodott és Isten ellen lázadó emberekről, akik olyan jogokat követelnek, ami egyetlen polgárt sem illetnek meg, még a szerzőt sem!

5, A prédikátor könyve pedig így végződik:

„A dolognak summája, mindezeket hallván, [ez]: az Istent féljed, és az ő parancsolatit megtartsad; mert ez az embernek fődolga!Mert minden cselekedetet az Isten ítéletre előhoz, minden titkos dologgal, akár jó, akár gonosz [legyen az]. „ Prédikátor 12.16

CSB1196 2017.07.19. 07:54:25

@BiG74 Bodri: látom neked tényleg halvány lila gőzöd nincs az igazi kereszténységről, sem Jézusról sem Istenről..
Kezdésként tanulmányozd, hogy Pál idejében milyen egyház létezett egyáltalán..
De akkor legalább ne beszélj róluk és ne hivatkozz rájuk mert azzal csak magad alatt vágod a fát, jogtalanság olyan valakiről mondanod hogy ismered (és hivatkozni rá) akit nem ismersz, erre mondja a Biblia hogy inkább maradj csönbden, hiába ne beszélj Isten nevében.

CSB1196 2017.07.19. 07:57:53

@Alick: a szerző teljes helyzetértékelési és értékitéletbeli tévedéseben van ha azt hiszi, hogy az, hogy tanít egy egyetemen majd felhatalmazza sőt nagyobb rangot ad a véleményének keresztény dolgokról, főleg hogy látszik semmit sem értett meg a Bibliából..

aeidennis 2017.07.19. 09:59:41

@Elek József: Ez a cikk nem a kereszténységből, hanem az 1968-as balos hippi ideológiákból táplálkozik.

Ésszelteli 2017.07.19. 10:58:42

@BiG74 Bodri: Neked nem velem van vitád hanem Istennel ! Nem felelnek meg az ő kijelentései a te felfogásodnak és csekélyke tudásvilágodnak. Amennyiben ezen nem változtatsz akkor a következményeit te viseled és nem Isten fogja viselni a véleményed következményeit. Ámen.

Váci Programok 2017.07.19. 13:33:21

Esti mese:
A philantrop és egyben állatbarát , magát mélyen kereszténynek tartó ,egyenlőségpárti forradalmár birkatenyésztő barátjához egy fagyos téli délután azzal a kéréssel fordult, hogy a jó meleg birkaakolba fogadja be a a környéken kiéhezve kóborló, lesoványodott, éhező farkasokat, sakálokat amíg ez a fagyos tél tart.
A birkatenyésztő nem nagyon akarta, de a szeretet ,a testvériesség, az egyenlőség lázában égő , a mindent jobbítani akaró barátja hosszasan győzködte.
A farkasok is Isten teremtményei, ugyanúgy mint az embereket Isten azokat is saját örömére teremtette, ha a birkatenyésztő nem fogadja be őket a jó meleg birkaakolba, akkor az isteni szeretettel szembefordul és már nem csak tudatalattijával, hanem tetteivel is a Gonoszt támogatja és a közösség számára is nyilvánvalóvá válik, hogy istentagadó !
A birkatenyésztő nagyon megijedt !
Ő jó akar lenni, ő nem szeretné, ha a közösség azt hinné, hogy ő a Gonosztt pártolja szemben a Jóságos Istennel. Ő nem szeretné, ha a faliújságra a többi körözött bűnöző közé kitennék a fényképét, nevét.
Végülis , hallgatva a jóbarát okfejtésére beterelte a jó meleg juhakolba a lesoványodott farkasokat, sakálokat.
A philantróp, állatbarát, jókeresztény barátja megölelte a birkatenyésztőt ,megköszönte a jótettet és a következőket mondta:
"Jó tett helyébe jót várj ! Ha megkéred a kezem ígérem tied leszek és boldogan élünk, míg meg nem halunk ! "
Jó éjszakát gyerekek ! Álmodjatok szépeket !

V. Pimpernel 2017.07.19. 13:38:31

@BIG74 Bodri írja: "Hát kedves keresztények, titeket csak néhány száz év kultúrális fejlődés választ el a nyakazó, kövező, gyilkoló muzulmánoktól. Meg persze, jó néhány értelmes ember, aki úgy döntött, hogy a vallás maradjon távol a modern államtól!
Na ez jutott az eszembe elsőként!"

Hát kedves vallástalanok, titeket csak néhány száz, néhány tíz év, vagy csak a jelen választ el a nyakazó-nyaktilózó antiklerikális jakobinusoktól, s azoktól az értelmes emberektől, (pl. Lenin, Trockij, Mussolini, Sztálin, Hitler, Mao Ce-tung, Pol Pot, Kim Dzsongun) akik úgy döntöttek, hogy a vallás maradjon távol a modern államtól! Na, ez jutott eszembe elsőként!
(Megjegyzem, hogy mindig lenyűgöz, szinte lefegyverez, amikor a fenti névsor árnyékában "felvilágosult" vallástalanoktól arról olvasok, hogy a hívő emberek milyen intoleránsak...)

Liebhauser János 2017.07.19. 16:06:24

@főpilóta: Tisztelt Főpilóta!

Egészen biztos, hogy tenyérbe mászó a sok elitista liberális megmondó ember de az alábbi mondatát miszerint

"...A liberalizmusnál szigorúbb és durvább diktatúrát még nem hordott magán a Föld."

a kommunista és a fasiszta diktatúrák történetét áttekintve legyen kedves és gondolja újra át!

tisztelettel

GFR 2017.07.19. 19:40:11

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes:
Kérlek nézz utána a fóbia fogalmának. És jogos a kérdés: mitől félsz? Mit ártott neked bármelyik homoszexuális ember?
A kérdés nem is neked szólna, inkább általánosan? Miért zavarja az egyik embert egy másik ember? Csak azért mert nem olyan mint ő/te? Csak mert nem ért vele/veled egyet? Csak mert ő is szeretne békességben és szeretetben élni a szerelmével? Kézen fogva sétálni a Duna-parton?
Ez a homofóbok szerint bűn? Mert akkor ők is vétkeznek, hiszen ők is ezt teszik :)

GFR 2017.07.19. 19:41:45

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes:
Nem vagyok onkológus, fogalmunk sincs, hogy mitől alakul ki rák. De talán ez a Föld bosszúja, mert ész nélkül romboljuk...

BiG74 Bodri 2017.07.19. 19:42:28

@CSB1196:
Nem beszélek isten nevében, csak a magaméban. De nem ismerem el az ember által kinyilvánított isteni gondolatokat, legfőképp pedig a biblia magyarázása által tett, istennek nyilvánított ítélkezéseket. Ha a bibliát oda-vissza betéve tudnám, akkor sem ragadtathatnám magam isten nevében vélemény, vagy ítélet mondására. A biblia emberek tükörképe, amit kiolvastok belőle éppen, az meg a tiétek. Pont akkora joggal mondhatom, hogy adott megnyilatkozásotokra Jézus ráncolná a homlokát, mint ti az ellenkezőjét. Emberek vagytok, minden emberi hitványságotokkal, gyarlóságotokkal együtt, és mindent mi évszázadokkal előbb éppen emberek érdeke volt, mindent belemagyaráztatok a bibliába, és közben istennek tulajdonítjátok, mintegy megkérdőjelezhetetlenül emberi hibáitok, bűneitek fedésére, magatok nyugtatására. Ez renyheség, alattomos megalkuvás, birkaszellem.
@Ésszelteli:
Ámen! Nincs vele vitám! De, örülök, hogy a megítélést ráhagyod. Ha pedig felettem ítélkezel tedd azt a magad nevében, valamely emberi szabály, törvény, rend nevében, hagy ebből ki Őt, és ha a bibliára hivatkozol akkor is.
@V. Pimpernel:
Ez így van. Persze, kérdés, hogy ez mennyit változtat a magukat keresztényeknek valló emberek gyűlölködésén, kirekesztő hajlamán, negatív megnyilatkozásain? Szerintem semmit, ön nagyszerűen rámutatott, hogy a vallásos, és vallástól elválasztott államok is egyformán lehetnek egy felsőbb rendűnek tartott elv miatt embertelen, véres rendszerek. Én mindössze annyit írtam, hogy a világ keresztény része eljutott fejlődésben arra a pontra, hogy a vallást az emberek magánügyének tekintette végre, és a vallásra épülő szervezeteket, egyházakat kizárta az állam közvetlen irányításából. Igy a hit, a vallás személyenként befolyásolhatja a személyi döntéseken keresztül az állam életét, de nem határozhatja meg egyértelműen azt, és a domináns egyház nem irányíthat. Ez egy hatalmas fejlődés része, melyet az egész keresztény kultúra együtt ért el. Az iszlám kissé későbbről indulva még lejjebb tart, de nálunk is van rengeteg magát kereszténynek tartó, aki egyénileg a jelenlegi iszlám szintjén áll. Ezeket az egyéneket, csoportokat csak a fejlettségünk jelen szintje tartja vissza egy radikális keresztény állam létrehozásától, ahol sok tekintetben láthatóan kezet foghatna a lassan felszámolásra kerülő iszlám állammal.

főpilóta 2017.07.19. 19:54:12

@Liebhauser János:

Köszönöm megtisztelő figyelmét, és valóban rosszul fogalmaztam, javítom is azonnal:

A liberalizmusnál szigorúbb és durvább diktatúrát még nem hordott a hátán a Föld.

A "nem hordott magán a Föld" helytelen, ezt a formát nem használjuk.

CSB1196 2017.07.19. 20:09:38

@BiG74 Bodri: a te helyzetedre jelenleg a "betű öl" bibliaia megállapítás érvényes, hiába olvasod azt valójában, lényegében nem érted, számodra sajnos Jézus a szegletkő/botránykő amibe megbotlottál, hiszen nem érted/nem ismered őt, ugyan úgy ahogy anno a farizeusok sem, ők is megbotránkoztak amikor szembesültek azzal, hogy nem nekik hanem Jézusnak van igaza.
Sajnállak, sajnos ez van, kívánom hogy megismerd személyesen Istent, de ahhoz előbb a lekedet el kell veszítened/meg kell ölnöd.

BiG74 Bodri 2017.07.19. 20:17:18

@CSB1196:
Jézus mint botránykő? Ember merre tévelyedsz? Milyen Jézus képet építettél, vagy építtettél magadnak? Mire vetemedsz így kétezer év távlatából, hogy megmond nekem milyen élő Jézust, milyen élő Istent keressek magamnak? De remélem a bibliát le tudod írni fejből!

GFR 2017.07.19. 20:29:00

@főpilóta:
Az utolsó részben félreértett. Nem azt mondom, hogy a homofób kézen fogva sétál egy másik férfival, hanem, hogy kézen fogva sétál a barátnőjével, feleségével, szeretőjével.
És téved, amikor azt mondja, hogy ezt egy meleg vagy leszbikus ember is megteheti. Jól írja. Lehet rendőrt hívni, de a felvonulásnak a célja az lenne, hogy ez probléma fel se merüljön. Más kérdés, hogy sajnos a felvonuláson néha túlzásokba esnek a résztvevők, de higgye el, hogy a LMBTQ emberek többsége nem vallja azokat a szélsőséges nézeteket, amit ők képviselnek a nevükben.
Nyilván Ön is ismer meleg férfit, vagy leszbikus nőt. Ők vajon egyetértenek a felvonulással?
Fura még olvasni, hogy az ő utcájukban. Budapest utcái nincsenek felosztva a kisebbségek-többségek, zsidók-keresztények-mormonok stb. között.
Ez is egy rossz hozzáállás. Valamennyien magyar állampolgárok vagyunk, csak más-más ízléssel, identitással.
A keresztények azt hirdetik, hogy Isten előtt minden ember egyenlő, csak néhányan eltévedtek, bűnösök, stb.
Akkor tartsák is magukat ehhez. Legyen valóban mindenki egyenlő itt a Földön ezalatt a 20-30-40-90 évig, kinek mennyi jutott.
Miért kell gyűlölködni, haragot szítani, utálkozni csak mert a másik más? Mindezt hivatkozva egy olyan könyv szabályaira, amelyet ők sem tudnak maradéktalanul betartani.

CSB1196 2017.07.19. 21:47:16

@BiG74 Bodri: minél többet nyilvánulsz meg a Bibiláról annál inkább mutatod hogy mennyire nem érted azt, javaslom hagyd abba mert csak egyre kellemetlenebb helyzetbe kerülsz (mondjuk annál nincs kellemetlenebb mint hamisan beállítani Jézust mint a homoszexualitás elfogadója)..
Beszélj inkább arról amit tanítassz az egyetemen reméhetőleg azt legalább érted.

főpilóta 2017.07.19. 23:01:21

@GFR: Már ne haragudjon, de a természet törvényeivel ellentétes jelenségek idegenkedést, sőt, valljuk be: undort keltenek a többségben. Ez nem gyűlölködés, hanem ösztön, kód a génekben. Nem tehetünk róla. Példa: eszik a legtöbb ember ürüléket? Nem. Undorodik tőle. Pedig úgy néz ki, mint a kolbász. Mégis az emberek inkább éhen halnak, de nem esznek ürüléket (azon kevesek kivételével, akiknek ez a betegségük, mert van ilyen). Hogy a természetes ösztöneink miatt nekünk a természet törvényei szerint élőknek kellene szégyellnünk magunkat, az egy vicc. Hogy természeted ösztöneinkkel ellentétes cselekedetre (pl. beleegyezés a melegházasságba, gyermek örökbefogadási lehetőséggel) kényszerítsen egy kisebbség, az meg már nem is vicc, hanem a legsötétebb diktatúra. A deviáns kisebbség uralma az egészséges többség felett. Ha már mindenképpen a vallást is belekeverjük ebbe, akkor ez alapján inkább a Sátán van a homoszexuálisokkal, semmint Jézus.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.20. 06:34:44

@GFR:

A fóbia rettegést jelent, de a homofóbia esetében nem, ott senki se használja így. Maga a HOMOKLOBBI se, vedd észre.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.20. 06:39:26

@GFR:

Szerinted miért zavar bárkit a rossz? Mert ösztönösen tudjuk a jót. Ami természetellenes, az zavarja a normális embereket. Ilyen az emberi lélek.

Persze az ember képes toleranciára, azaz eltűrni a rosszat, de ennek határai vannak. Ha valaki nagyon pimasz, az megkapja a kikömyörgött pofonját.

S az pedig már nem tartozik atolerancia alá, hogy hagyjuk egy törpe kisebbségnek széttrombolni értékeinket, újraszabályozni társadalmunk alapjait.

Szerencsére ebben egész Kelet-Európa egyetért, az átlagember sehol se akar perverz tombolást, így nálunk mindehol NEM a válasz a homoklobbi minden pimaszságára.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.20. 06:40:37

@GFR:

Valahogy így. Minden betegség meg bűneink eredménye úgyszintén. A homokosság és a pedofília is.

Ésszelteli 2017.07.20. 06:56:18

@BiG74 Bodri: Nem én ítéllek el hanem az Isten ítéli el a pride-os vonagló tömeget.Én csak hivatkoztam ige helyekre, hogy mindaz aki egyetért maga is a bűn pártján áll és ne érje meglepetés ha az Isten kitörli majd őt az élet könyvéből. Ennyi erővel el is fordulhatott volna a bűntől. De ha nem teszi akkor is kap még lehetőséget de ha nem él vele akkor pusztulása lesz neki. Olvasd az Igét és akkor az Istentől kapod a választ, amennyiben nem tudod elviselni embertársaid, akik Isten igéit szólják. Mert az túl erősnek tartod. Akkor olvasd a szobádban egyedül hátha könnyebb lesz szembe nézni az Úr terveivel!

GFR 2017.07.20. 08:01:14

@főpilóta:
@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes:
Most látom, hogy nagy hibát követtem el, amikor belementem ebbe a beszélgetésbe. Sajnos azt látom, hogy nagyon sok ember részéről nem is elutasítást kapnak az LMBTQ emberke, hanem alaptalan gyűlöletet, ahogy az önök részéről is. A gyűlölet alapja pedig a harag, ami a nagy keresztény mesekönyv szabályai szerint az egyik főbűn a hét közül és ha már itt tartunk, akkor a kevélységet és a jóra való restséget is fel lehet hozni, hiszen ezeket is megszegik a homofób emberek.
Ezt ki fogja megbocsátani? Elmennek egy szépen feldíszített épületbe, elmondják egy másik embernek és kész, meg van bocsátva :)
Ha már annyira isten kezében vagyunk, és ő irányít mindent, amiben én konkrétan nem hiszek, akkor elég rossz humorérzéke van...
Az LMBTQ embereknek eszük ágában sincs szétverni a jelenlegi társadalmat, csak ők is a részesei szeretnének lenni, együtt élni az embertársakkal.
Hagy kérdezzek még valamit így a végére kedves MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes és @főpilóta illetve ez a kérdés szólhat minden homofób embernek: ha kiderülne, hogy a saját testvére vagy akár gyermeke vallaná be, hogy meleg, leszbikus, akkor is ilyen gyűlölettel és elutasítással viszonyulna hozzájuk?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.20. 08:56:26

@GFR:

Minden bűn bocsánatos, a homokosság is az.

Az elutasítás nem gyűlölet.

Ha kiderülne, hogy a saját gyerekem homokos, az NÖVELNÉ homofóbiámat. Ha egy betegség közvetlenül érinti az embert, az mindig nagyobb csapás, mint amikor csak absztrakt módon beszélünk róla.

főpilóta 2017.07.20. 09:02:00

@GFR:
Úgy látszik a homoszxualitás agysorvadással is jár. Semmiféle gyűlölet nem volt az írásomban. Tényeket ismertettem, precízen, nyugodtan. Attól még, hogy nem eszem ürüléket, Ön szerint gyűlölöm az ürüléket? Pontosan bejött, amit írtam, Ön követeli agresszívan, hogy imádjuk a devianciája miatt. Ezt pedig ne várja egyetlen LMBTQXYWZ ember sem. Nem fogjuk Önöket imádni, pozitívan diszkriminálni. Mint említettem nem szándékosan, hanem ösztön-alapon, amit nem lehet befolyásolni. De ez NEM gyűlölet. Önök gyűlölnek minket. Van ilyen a fogyatékosok között, aki nem tudja elviselni, hogy a többséghez képest ő más. Saját magát nem tudja elfogadni és ezt vetíti ki az egészséges többségre.

A testvér, vagy gyermek pedig egészen más. Tőle is viszolyognék ösztönösen, de a vérségi kapcsolat miatt - remélem - elnézőbb tudnék vele lenni, mint egy idegennel. Főleg, mert a testvért, gyermeket kicsi korától ismeri az ember, amikor még a szexuális irányítottság nem ismert. Nem tudom, hála Istennek nincs ebben tapasztalatom.

aeidennis 2017.07.20. 09:06:15

@GFR: FYI Ez egy evangélikus blog, ők és a reformátusok sem járnak el templomba gyónni.
A társadalom szétveréséről más a véleményünk. Egy gyermeknek a legideálisabb, ha a saját vér szerinti apja és anyja neveli fel, akik egy életen át kitartanak egymás mellett lehetőleg szentségi házasságban, emellett minden más együttélési forma nem ideális. A nem ideális párkapcsolatokból, együttélésekből sokkal nagyobb arányban nőnek fel sérült és deviáns gyermekek. Amennyiben önök ezeket a nem ideális együttélési formákat az ideálissal egyenértékűnek veszik és ezzel gyermekek jövőjét kockáztatják nyugodtan lehet vádolni önöket a társadalom szétverésének szándékával. És egy ideális párkapcsolatból származó gyermek jóval kisebb arányban lesz homokos, mint egy egyszülős, bántalmazó családban felnövő.

kocccc 2017.07.22. 19:46:12

@aeidennis:
a reakciós elég tényszerű. a valláskárosulttal nem értek egyet. mivel a gyűlölet legtöbbször süt a megnyilvánulásaikból, ezért a másik kettőt nem csodálom, hogy rájuk akasztják.

kocccc 2017.07.22. 19:48:25

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes:
benne van a Bibliában. akkor mégsem szó szerint diktálták odafentről?
muszáj kijönnöm a négy fal közül. be kell fizetnem az adómat a hazámnak. ellentétben veled, aki egy másik országból észt osztva rontja itt a levegőt. remélem ott is ilyen rossz hangulatot teremt. az, hogy "homokos" vagyok, az én bajom. az hogy lelkibeteg vagy, az meg a tied. sajnállak is miatta.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.23. 07:51:22

@kocccc:

Ha bűnt akarsz a társadalomra erőltetni, a társadalomnak joga van önvédelemre, ennyi az egész.