Kötőszó

Evangélikus közéleti blog

Isten tenyerén ébredtem – 120 éve született Hamvas Béla

„Hamvas Béla rendkívüli szellemét nem lehetett kalodába zárni. Ezen a napon ő szólít meg minket”. Fabiny Tamás evangélikus püspök ma a Kossuth Rádióban elhangzott Napi imáját közöljük.hamvasbela.jpg

Ma  120 éve, 1897. március 23-án született – evangélikus lelkész gyermekeként – Hamvas Béla. Élete nagy részében félreállítottságban és mellőzöttségben volt része. A XX. század egyik legnagyobb magyar gondolkodója hosszú  éveken át raktáros volt Tiszapalkonyán.

Rendkívüli szellemét azonban nem lehetett kalodába zárni. Ezen a napon ő szólít meg minket egy kevésbé ismert versével. A címe:  Isten tenyerén ébredtem.

 

Hamvas Béla: Isten tenyerén ébredtem

Isten tenyerén ébredtem, s lenéztem a Földre,

Hófehér csúcsokra, kopár legelőkre.

Kanyargós folyók tükrében láttam kelni a Napot,

Sugaraiban álmos hajnal mosakodott.

Láttam az óceánt gyermekként ragyogni

Sirályokat felette felhőkkel táncolni,

Láttam a békét az emberek szívében,

Láttam az erdőket fürödni a fényben.

Láttam sok-sok mosolyt és láttam a reményt,

Láttam az embert, és láttam a zenét,

Láttam a földet szeretetben élni,

Láttam a csöndet a széllel zenélni.

Láttam Istent amerre csak néztem,

Miközben éppen az Ő tenyerében ültem,

S az Ő hangján szólt hozzám a szél,

Mint anya, ki gyermekének mesél,

Millió apró tükörben láthatod magadat,

Hisz olyannak látod a világot, amilyen Te vagy!          

Eddig Hamvas Béla verse.

A Napi imában csak ezt tudom mondani: Uram, köszönöm,hogy Hamvas Bélát adtad nekünk. Ámen.

Helyreigazítás: több olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy a verset tévesen Hamvas Béla szerzőségének tulajdonítottuk, ugyanis a vers eredeti szerzője Földes Lívia. Köszönjük szépen olvasónknak, hogy felhívta figyelmünket a hibára.

A bejegyzés trackback címe:

https://kotoszo.blog.hu/api/trackback/id/tr9712364441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KötőSzó

Társadalom és egyház, kereszténység és közélet, Krisztus és a 21. század. A világ (nem csak) lutheránus szemmel. Kötőszó – rákérdez, következtet, összekapcsol.

Partnereink

277475082_307565714663340_7779758509309856492_n.png
mevelet1516_r.png

 

Közösségünk a Facebookon

süti beállítások módosítása